Na oryginalny pomysł pomocy ofiarom powodzi w Tajlandii wpadli pracownicy agencji BBDO, którzy na zlecenie tajskiego Czerwonego Krzyża przygotowali kampanię „Font Fights Flood” („Czcionka walczy z powodzią”). Na stronie www.fontfightsflood.com można pobrać artystyczną czcionkę o takiej samej nazwie oraz wspomóc finansowo ofiary kataklizmu.
Krój został zaprojektowany tak, że każda jego litera ilustruje zdarzenie, które rzeczywiście miało miejsce podczas ostatniej powodzi w Tajlandii. Na czterech reklamach kampanii, krój reprezentują ikony liter: A (z hasłem „Anyone can use his font to fight the flood” – „Każdy może wykorzystać tę czcionkę do walki z powodzią”), F („First time ever, that the font relieves the flood” – „Pierwszy raz w historii, czcionka niweluje skutki powodzi”), P („Play with the font to heal the flood crisis” – „Baw się czcionką, by zażegnać kryzys powodziowy”) oraz popularny w potocznym znaczeniu skrót WTF, tutaj pozbawiony wulgarności („What The Flood” – „Co za powódź!”).
Czcionka jest raczej zbiorem ciekawych ilustracji, niż użytecznym narzędziem tworzenia tekstów. Niemniej, oryginalny pomysł z pewnością przykuje uwagę potencjalnych darczyńców.
Kampania została zrealizowana w grudniu 2011 r. Jej celem jest pomoc ofiarom największej od 50 lat powodzi na obszarach północnej, wschodniej i środkowej Tajlandii. Do tej pory w wyniku kataklizmu zginęło ponad 650 osób; straty są szacowane na około 45 milionów dolarów.
J. Czerwiński
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?