Kampania przekraczająca, jak się okazało, tabu i nadużywająca narodowych symboli, ukazała się oficjalnie i publicznie w USA tylko raz, po czym została ocenzurowana przez amerykański rząd.
W kwietniu 2007 roku stacja MTV stworzyła serię 3 plakatów mających na celu zmobilizowanie społeczeństwa do walki z AIDS, głodem i biedą na świecie. Jako kontekst wykorzystano atak terrorystyczny z 11 września 2001 roku, co spotkało się z bardzo szybką reakcją rządu. Reklama ukazała się na antenie tylko raz, potem zaczęła kursować w internecie w formie tzw. łańcuszków.
Na każdej kreacji w tle widać palące się wieżę WTC, a a pierwszym planie, z dala od skutków zamachu, siedzi osoba chora na AIDS, głodne dziecko lub bezdomny. Mało czytelne hasła: „2863 people died. 40 milllion of HIV infected in the world / 824 million people starving in the world / 630 million of homeless people in the world. The world united against terrorism. It should also be united against AIDS.” (Zginęło 2963 osób. Osób zakażonych wirusem HIV na całym świecie jest 40 milionów / 824 miliony osób cierpi głód / 630 milionów osób jest bezdomnych. Świat jednoczy się przeciw terroryzmowi. Powinien być również zjednoczony przeciw AIDS).
Dziennikarka Laura Dawn Lewis skomentowała rządową cenzurę jako pierwszą w historii cenzurę telewizji muzycznej nie za seksualną zawartość reklamy czy agresję, a za promocję pokoju i chęć skłonienia młodzieży do myślenia.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem