Zakłady Transportu Miejskiego RATP jesienią 2006 roku postanowiły poprzez kampanię „Objectif – respect” („Cel – szacunek”) piętnującą negatywne zachowania dać Paryżanom lekcję wychowania i wpoić im podstawowe zasady kultury i wzajemnego szacunku.
Przed zaprojektowaniem reklam, przeprowadzono badanie mające na celu określenie najczęstszych niekulturalnych zachowań pasażerów, które znalazły się później na plakatach. Plakaty odnoszą się do oświeconej postaci „Homo Modernus” w kontekście „prehistorycznych” zachowań. Np. zdjęcie siedzeń w autobusie ze stosem obgryzionych kości opatrzono hasłem: „L’Homo Modernus connait l’usage de la poubelle depuis environ 35 000 ans” („Człowiek Współczesny zna zastosowanie kosza na śmieci już od około 35.000 lat”).
Pozostałe hasła:
„Dans le RER, l’Homo Modernus muselle son Animals de compagne”
(W metrze Człowiek Współczesny zakłada kaganiec swojemu zwierzęciu).
„L’Homo Modernus ne gare pas son véhicule dans les couloirs de bus”
(Człowiek współczesny nie parkuje na trasie autobusu)
„Avant de monter dans le bus, l’Homo Modernus abandonne son agressivité”
(Zanim Człowiek Współczesny wsiądzie do autobusu, porzuca swoją agresję)
„L’Homo Modernus utilise l’outil pour construire et pas pour détruire”
(Człowiek Współczesny używa narzędzi do budowania, a nie niszczenia)
„Dans le métro l’Homo Modernus ne fume pas ses semblables”
(W metrze Człowiek Współczesny nie zadymia swoich bliźnich)
Do najbardziej uciążliwych zachowań internauci zaliczyli siedzenie na rozkładanych krzesłach w godzinach szczytu, niezdejmowanie plecaków w tłumie oraz prowadzenie głośnych rozmów przez komórkę. Innym nieakceptowanym zachowaniem jest utrudnianie pasażerom opuszczenia pociągu na stacji docelowej przez osoby wsiadające.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem