Truck Care ostrzega przed martwy polem
Truck Care w ramach akcji prowadzonej pod hasłem #Bądźwidoczny #Bądźbezpieczny, zrealizował już drugi film ostrzegający przed martwym polem kierowcy ciężarowego. Pierwszy film skupiał się na bezpieczeństwie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Tym razem skoncentrowano się na rowerzystach i motocyklistach.
Martwe pole kierowcy ciężarowego to obszar, którego kierowca nie jest w stanie obserwować. To poważny problem i zagrożenie. I nie każdy jest jego świadomy. Kierujący pojazdem ciężarowym siedzi wysoko, więc nie widzi nie tylko tego, co znajduje się bezpośrednio przed maską, ale również po bokach pojazdu. Ograniczona widoczność staje się przyczyną wielu wypadków i kolizji, których można uniknąć. Dlatego Truck Care, firma specjalizująca w wynajmie pojazdów użytkowych – w tym ciężarowych – w ramach realizacji działań CSR, zorganizowała akcję edukacyjną. Jej celem jest informowanie o zagrożeniu oraz nauka prawidłowego zachowania na drogach i przejściach dla pieszych.
– Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z istnienia martwego pola – mówi Nela Sala, Brand Manager Truck Care. – Nie wszyscy uczestnicy ruchu, szczególnie ci niechronieni, wiedzą, że kierowcy pojazdów ciężarowych mają ograniczoną widoczność. Stąd też nasze zaangażowanie w poprawę bezpieczeństwa na drogach nie tylko poprzez akcje dla najmłodszych, ale i filmy, które powinien zobaczyć każdy.
Poniższy film został zrealizowany we współpracy z polską Policją i Gminnym Klubem Kolarskim Stawiguda:
To już drugi klip ostrzegający przed martwym polem kierowcy ciężarowego. Dotychczas w ramach akcji Bądź widoczny, bądź bezpieczny Truck Care zorganizował kilkanaście spotkań z przedszkolakami i uczniami najmłodszych klas w całej Polsce. Ich celem było zwiększenie świadomości najmłodszych uczestników ruchu drogowego na temat znaczenia odblasków oraz podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się na drogach. W spotkaniach uczestniczyli policjanci z Wydziałów Ruchu Drogowego, eksperci specjalizujący się w tematyce bezpieczeństwa w transporcie, a także zawodowi kierowcy na co dzień pracujący w Truck Care, którzy m.in. zapraszali dzieci do kabiny ciężarówki bądź pojazdu dostawczego, aby pokazać perspektywę kierowcy, widoczność za kierownicą czy w lusterkach oraz opowiadali o tzw. martwym polu. Istotnym elementem pierwszego etapu kampanii był poniższy film:
Tylko w 2023 roku w wyniku wypadków drogowych zginęło 154 rowerzystów, a obrażenia odniosło 3 264 osób poruszających się na dwóch kółkach. Jeśli chodzi o motocyklistów, statystyki są jeszcze poważniejsze: śmierć poniosło aż 158 osób.
oprac: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.01.2025
Pies to zdrowie!
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej
-
04.01.2025
Z dostawą „do domu”
-
03.01.2025
Cicha noc
-
03.01.2025
Cień na całe życie