Mikroplastik to cząsteczki tworzyw sztucznych o średnicy mniejszej niż 5 mm. Ich drobiny znajdowane są praktycznie wszędzie: odnaleziono je nawet na dnie Rowu Mariańskiego – największej głębi oceanicznej na świecie. Konsekwencje wpływu mikroplastiku na zdrowie zarówno całych ekosystemów, jak i pojedynczych organizmów (w tym człowieka) nie są w pełni zbadane. Nie ulega jednak wątpliwości, że trwająca non-stop, konsekwentna inwazja tego typu odpadów prędzej czy później odbije się – na nas wszystkich.
I tak właśnie została ona przedstawiona w krótkim filmie Microplastics, zrealizowanym przez Zavalita Brand Building, niezależną agencję w Peru. Produkcja do złudzenia przypomina trailery horrorów albo filmów katastroficznych: opowiada historię tajemniczych „istot”, które zaatakowały ziemię i uczyniły ją niemożliwą do życia. Niestety, w przeciwieństwie do hollywoodzkich filmów, nie znalazł się jeszcze nikt, kto miałby pomysł na rozwiązanie problemu:
Kampania została w całości wyprodukowana przy użyciu sztucznej inteligencji. Jak podkreślają jej twórcy: Nie chodzi o to, aby zlecić maszynie stworzenie pomysłu, ale o to, by wykorzystać jej zdolności do znajdowania innowacyjnych i zaskakujących rozwiązań, przy których tradycyjne metody okazują się zbyt kosztowne, czy wręcz niemożliwe do zrealizowania.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.12.2024
Polka u ginekologa
-
15.12.2024
Sportkrastynacja. Co to takiego?
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week
-
12.12.2024
Pet-ycja
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024