Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
Po zeszłorocznym sukcesie wprowadzenia jadalnych owadów do swojej oferty, Carrefour Polska rozszerza dostępność tego innowacyjnego asortymentu o 11 nowych lokalizacji. Tym samym liczba sklepów oferujących nietypowe przysmaki wzrosła do 38 sklepów w całej Polsce. Wysokobiałkowe przekąski cieszą się rosnącym zainteresowaniem, a Polacy skuszeni nowymi smakami i doświadczeniami kulinarnymi, wracają po kolejne propozycje.
Według naukowców z Colorado State University chityna i zdrowe tłuszcze z owadów wspomagają zdrową mikroflorę jelitową oraz są doskonałym źródłem białka i składników odżywczych. Naukowcy zwracają uwagę, że zgodnie z obecnym stanem wiedzy spożywanie owadów nie wiąże się z większym ryzykiem dla konsumentów, niż jedzenie innych rodzajów żywności pochodzenia zwierzęcego. Mimo skrajnie negatywnej kampanii w mediach na temat owadów jadalnych, polscy konsumenci postanowili sami spróbować, jak te smakują. Efekty przeszły najśmielsze oczekiwania.
Już teraz wyraźnie widać zainteresowanie konsumentów konkretnymi pozycjami. Największą popularnością wśród świadomych klientów cieszą się owady w „czystej postaci”, takie jak suszone świerszcze o smaku chilli i limonki, soli morskiej oraz śmietany z cebulą. Alternatywą dla nieco mniej odważnych są np. batony z dodatkiem owadów, które również mają liczne grono nabywców, szczególnie w większych miastach. Produkty na bazie owadów są prezentowane w strefach zdrowia sklepów Carrefour, co podkreśla ich wartość żywieniową i innowacyjny charakter.
— Rozszerzając ofertę produktów na bazie owadów, Carrefour Polska nie tylko podąża za globalnymi trendami żywieniowymi, ale również wyznacza nowe standardy w branży detalicznej — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor ds. Rozwoju Konceptów Handlowych Carrefour Polska. — Nasze działania mają na celu popularyzację zrównoważonego sposobu odżywiania i uświadamianie konsumentów o znaczeniu alternatywnych źródeł białka. Co szczególnie istotne, cenimy sobie współpracę z młodymi firmami oraz start-upami, które rozwijają ten sektor rynku spożywczego. Dzięki nam mogą dotrzeć ze swoimi produktami do wielu klientów, a tym samym skalować swoją działalność.
Jedną z takich firm jest FoodBugs – polskie przedsiębiorstwo założone w 2021 roku i sprzedające żywność na bazie owadów. Początkowo produkty tej firmy były dostępne w jednym sklepie Carrefour w Warszawie, jednak po ponad roku działalności zawitały do kolejnych sklepów jako element stałego asortymentu. Pozwoliło to FoodBugs na rozwinięcie produkcji oraz wprowadzenie nowych wyrobów – obecnie w kilkudziesięciu sklepach Carrefour w całej Polsce dostępnych jest już 14 unikalnych produktów firmy stworzonych na bazie owadów jadalnych.
Hodowla owadów jadalnych i produkcja towarów na ich bazie uchodzi według specjalistów za jeden z biznesów przyszłości. O jednej z form ich wykorzystania pisaliśmy TUTAJ.
Źródło informacji: Carrefour Polska
oprac: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?