Znamy zwycięzców 23. edycji Effie Awards Poland
37 brązowych, 19 srebrnych, 10 złotych statuetek oraz Grand Prix Effie 2022. 8 listopada w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie jury Effie Poland 2022 pod przewodnictwem Cezarego Stypułkowskiego, Prezesa mBanku przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie i rozwiązania biznesowe.
W ostatnich latach w zgłoszeniach Effie widać, że komunikacja marek wychodzi poza obszar informowania tylko o cechach produktów czy usług. Coraz częściej rola marketingu i reklamy obejmuje także edukację i odpowiadanie na aktualne fundamentalne problemy i wyzwania społeczne czy ekologiczne.
Tegoroczną nagrodę Grand Prix Effie 2022 otrzymali: YES Biżuteria, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Stratosfera, Massive Music oraz Mediahub za kampanię „Jestem kobietą”, której autentyczność i inkluzywność zarezonowały społecznie. Kampania ta wzbudziła emocje i odbiła się szerokim echem.
Ostatnie lata w wielu krajach stoją pod znakiem walki o prawa kobiet – powiedział Cezary Stypułkowski, Prezes mBank wręczając nagrodę. – Wystarczy wspomnieć MeToo w Stanach czy Strajk Kobiet w Polsce, wydarzenia w Indiach, niedawne represje ze strony policji obyczajowej w Iranie. Czy marka, którą od 41 lat tworzą kobiety mogła przejść obok tego obojętnie? Mogła, ale nie przeszła. Miała odwagę, aby przeciwstawić się stereotypom, na których opiera się cała kategoria. Poszła pod prąd. Opowiedziała się za prawem kobiet do bycia sobą, za inkluzywnością, tolerancją i wolnością. Zwróciła się do kobiet postępowych, wzbudziła emocje w słusznej sprawie. To przykład działań, w których misja marki została zintegrowana z jej ambitnym celem komercyjnym. Pokazuje dobitnie zarówno siłę komunikacji marketingowej w budowie wartości marki i biznesu, jak i rolę społeczną i kulturotwórczą marketingu. – dodał.
Tę nagrodę dedykujemy wszystkim kobietom, które nadal wątpią w swoją wolność wyboru i w słuszność swojej drogi, które codziennie poddają się krytyce i stereotypom z lamusa – powiedziała Magdalena Kozanowska, Managing Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT.
Brązowe statuetki Effie Awards 2022 w kategorii NON PROFIT & PUBLIC SERVICE otrzymały kampanie Doładuj prawa kobiet o 1%, którą dla Centrum Praw Kobiet zrealizowała agencja Dziadek do orzechów oraz Nie złość się na darmo, którą dla Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska zrealizował tenpawlak & co.
Srebrną statuetkę otrzymała kampania UNMUTE – głośniej niż decybele zrealizowana na zamówienie Polskiego Związku Głuchych. Szerzej na jej temat pisaliśmy TUTAJ. Złota w kategorii NON PROFIT & PUBLIC SERVICE w tym roku nie przyznano.
Pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie https://awards.effie.pl.
…….
Portal KampanieSpołeczne.pl był patronem medialnym wydarzenia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?