Głośniej niż decybele. Ruszyła kampania na rzecz osób głuchych w popkulturze
Stereotypowo uważa się, że skoro Głusi nie słyszą, to nie mogą czerpać przyjemności z muzyki. To nieprawda. Osoby niesłyszące przede wszystkim czują muzykę poprzez drgania, wibracje, zwiększone basy. Czują ją całym swoim ciałem, tańczą i śpiewają muzykę w języku migowym, i tym samym słuchają jej – mówi Krzysztof Kotyniewicz, Prezes Polskiego Związku Głuchych.
Z okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych i Tygodnia Głuchych oraz Międzynarodowego Dnia Języków Migowych (19.09), Polski Związek Głuchych przygotował nietypową kampanię społeczną, UNMUTE „Głośniej niż decybele”, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nieobecności osób głuchych w popkulturze. Kultura popularna, która z założenia powinna być egalitarna i dostępna dla wszystkich, dyskryminuje i wyklucza niesłyszących niemal w każdym swoim aspekcie. W eterze wciąż panuje cisza na temat tych, którzy wiedzą o niej najwięcej.
Kluczowym elementem kampanii jest teledysk zespołu, składającego się z osób głuchych i niedosłyszących, czyli Magdaleny Wdowiarz, Julii Kramek, Aliny Jagodzińskiej, Zuzanny Szymańskiej i Jakuba Stanisławczyka:
Autorem tekstu utworu jest Michał Pakuła, muzykę skomponował Michał „FOX” Król, teledysk wyreżyserował Łukasz Zabłocki, a zdjęcia do okładki singla wykonał Łukasz Ziętek. Oficjalna strona projektu to: https://www.unmute.pl/
Hasztagi kampanii to: #glosniejnizdecybele i #unmute
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.09.2024
VII edycja kampanii Życie Warte Jest Rozmowy. Zapraszamy na konferencję
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Dodatkowe tysiąc kroków dziennie zmniejsza ryzyko śmierci o 15%
-
03.09.2024
Highway to Hell*