Od przeszło 10 lat odsetek Amerykanów cierpiących na raka tarczycy – zarówno w przypadku kobiet jak i mężczyzn – stale rośnie, choć wciąż zapadalność na tę chorobę jest trzykrotnie wyższa u kobiet. Do profilaktycznych badań tarczycy nakłania kampania pod hasłem „Check your Neck. It could save your life” („Sprawdź swoją szyję. To może cię ocalić.”), zrealizowana w USA przez agencję Lowe z inicjatywy fundacji Light of Life.
Głównym jej zadaniem jest pobudzenie społecznej świadomości, że nie należy bagatelizować ryzyka wystąpienia raka tarczycy, jednego z najważniejszych gruczołów odpowiedzialnych m.in. za gospodarkę hormonalną organizmu. W tym celu twórcy kampanii odwołują się do statystyk, porównując tempo rozwoju raka poszczególnych organów – według przytoczonych na plakatach danych, rak prostaty rozwija się 6-krotnie wolniej niż rak tarczycy, a rak piersi – 7-krotnie wolniej.
Fundacja Light of Life została założona w 1997 roku z inicjatywy Joan Shey, która sama chorowała na raka tarczycy. Podczas pierwszych lat działania organizacja nastawiona była na edukowanie społeczeństwa, potem znacznie rozszerzyła swoją działalność na inne pola, między innymi organizując spotkania dla osób chorych i ich rodzin. Obecnie fundacja prowadzi liczne kampanie społeczne oraz stronę internetową www.checkyourneck.com
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
25.09.2024
Pomarańcza