Ruszyła druga odsłona ogólnopolskiej kampanii promującej Internetowe Konto Pacjenta
Lato się skończyło, a wraz z deszczem i chłodem powrócił sezon infekcji. Oprócz przeziębień i grypy w tym roku doszło także zagrożenie związane z koronawirusem. Dlatego warto ograniczyć osobiste wizyty w placówkach medycznych i skorzystać z rozwiązań cyfrowych. O tym, jak łatwo skorzystać z elektronicznego skierowania i e-wizyty opowiada kampania edukacyjna Ministerstwa Zdrowia i Centrum e-Zdrowia, promująca bezpłatną aplikację – Internetowe Konto Pacjenta (IKP), dostępną na portalu pacjent.gov.pl.
Kampania Internetowe Konto Pacjenta. I łatwo, i wygodnie, i bezpiecznie … IKP to kontynuacja działań edukacyjno-informacyjnych z 2019 roku. Na tegoroczną edycję składają się dwie niezależne koncepcje kreatywne, wzajemnie się uzupełniające – do telewizji i radia oraz do internetu. Kampania telewizyjna oraz radiowa, pod hasłem Doskonale się rozumiemy, ma przede wszystkim budować świadomość czym jest Internetowe Konto Pacjenta oraz nowe, cyfrowe usługi z nim powiązane: e-skierowanie oraz e-wizyta. Natomiast kampania online, pod hasłem Paradoksy, ma zachęcić Polaków do logowania się na Internetowym Koncie Pacjenta, by w sposób optymalny korzystać ze wszystkich e-usług dostępnych w zdrowiu.
Internetowe Konto Pacjenta to centrum dowodzenia sprawami zdrowotnymi każdego z nas – mamy do niego dostęp 24 godziny na dobę, bez konieczności wychodzenia z domu – mówi Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia. – Pozwala zaoszczędzić czas i uporządkować wiele spraw domowych. Dodawane są nowe funkcjonalności. Mam nadzieję, że to przekona Polaków do aktywnego z niego korzystania.
Projektując kampanię koncentrowaliśmy się na potrzebach konkretnych grup: młodych rodzicach, osobach chorych przewlekle, dorosłych dzieciach, opiekujących się starszymi rodzicami i aktywnych seniorach – wyjaśnia Agata Kurek-Stec, dyrektor departamentu komunikacji w Centrum e-Zdrowia. – Dlatego w kampanii wykorzystaliśmy zróżnicowane formaty reklamowe i kanały komunikacji, a całość kreacji oparliśmy na insighcie konsumenckim, wykorzystującym doświadczenia bliskie tym właśnie grupom odbiorców. Jestem przekonana, że to pozwoli dostrzec analogię do własnego życia i utożsamić się z przekazem.
Za kreację i reżyserię tegorocznej kampanii odpowiedzialni są ci sami twórcy, co w ubiegłym roku: reżyser Xawery Żuławski oraz scenarzysta Cezary Zieliński. Produkcję spotów ponownie zrealizowało studio Orient Film. Na kampanię telewizyjną składają się – analogicznie jak w poprzedniej odsłonie – dwa spoty 30 sekundowe: Urodziny, skierowany do grupy docelowej 25+ oraz Rowerek, przeznaczony dla seniorów. W tym roku popularyzowane są nowe cyfrowe usługi: e-skierowanie oraz e-wizyta. Oba spoty pokazują, z jaką łatwością można zarządzać sprawami zdrowotnymi swoimi oraz swojej rodziny oraz jak to może ułatwić życie:
W spotach wystąpili bohaterowie znani z zeszłorocznych filmów – opowiada Cezary Zieliński, autor scenariusza kampanii. – W ubiegłym roku „walczyli” ze złośliwymi receptami, które skutecznie uprzykrzały im życie. W tym roku są już dużo mądrzejsi, znają e-receptę, na temat IKP wiedzą sporo, dlatego w idei kreatywnej postanowiliśmy wejść w ich głowy. Nasi bohaterowie doskonale się rozumieją, dosłownie czytają sobie w myślach. Z kolei kampanię Paradoksy zapoczątkował gepard goniący e-receptę. Pytanie, jaki związek ma gepard z e-receptą? No właśnie. Na tym polega kreatywna sztuczka. Internetowe Konto Pacjenta do tego stopnia zmienia nasze przyzwyczajenia związane z receptami, czy skierowaniami, że postanowiliśmy koncepcję kreatywną oprzeć na przewrocie w myśleniu. A nic nie oddaje lepiej zaskakującego wniosku, jak paradoks. Dlatego na pytanie, co łączy geparda i receptę, odpowiedz może być tylko jedna – szybkość. Gepard nie ma żadnych szans. Nigdy nie dogoni recepty, ponieważ jej elektroniczna postać, czyli e-recepta, przychodzi SMS-em lub e-mailem.
Chcemy szeroko podnosić temat świadomego korzystania z cyfrowych usług w ochronie zdrowia – mówi Agata Kurek-Stec. – Stąd nasza obecność nie tylko w tradycyjnych mediach, ale też w internecie. Kampania internetowa nie mówi o konkretnych usługach, ale o tym, co dla ludzi jest ważne: szybkość, bezpieczeństwo, święty spokój, wygoda, czy łatwy dostęp do informacji o zdrowiu z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. I mówiąc o tym językiem paradoksów, łamiemy konwencję spotów zdrowotnych, kładąc nacisk na wzbudzenie zaciekawienia i zaangażowania. W naszej kampanii niemożliwe staje się możliwe, trzeba się tylko zalogować na Internetowe Konto Pacjenta
Spoty są emitowane w trzech największych stacjach telewizyjnych ( POLSAT, TVN oraz TVP) oraz dwóch sieciach radiowych (EUROZET, TIME) od początku października do połowy listopada. Kampanię online można oglądać do końca listopada na największych portalach internetowych oraz kanałach YouTube i Facebook.
Dodatkowo od 5 października br. informacje o e-usługach w ochronie zdrowia pojawią się także w najpopularniejszych serialach telewizyjnych emitowanych na antenie TVP 2: „M jak Miłość” oraz „Na dobre i na złe”. Dzięki temu, że oba seriale mają obecnie najwyższą, bo aż kilkumilionową widownię („M jak Miłość” – ponad 5 mln, „Na dobre i na złe” – ponad 3,3 mln), kampania dotrze z przekazem na temat e-zdrowia do masowego odbiorcy. Ponadto dużą część widowni stanowią seniorzy, którzy są bardzo ważną grupą docelową działań komunikacyjnych.
Kampania obejmuje umieszczenie wątków o e-zdrowiu w trzech odcinkach serialu „M jak Miłość” oraz pięciu odcinkach serialu „Na dobre i na złe”. Emisja ostatniego odcinka będzie miała miejsce 23 grudnia br.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie