Honorowe krwiodawstwo jako forma wolontariatu pracowniczego
Blisko 160 litrów krwi – tyle zebrano w samej centrali Grupy Impel we Wrocławiu w ciągu dziesięciu lat trwania kampanii „Krewka drużyna Impela”. Akcję za każdym razem poprzedzają wewnętrzne działania informacyjne, w ramach których pracownicy zachęcają pozostałych, aby dołączyli do honorowych dawców. Impel to nie jedyna firma angażująca się w ten typ wolontariatu – do honorowych krwiodawców należą także pracownicy Getin Noble Banku.
Akcje w Grupie Impel odbywają się dwa razy w roku i są organizowane we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu. Za każdym razem zgłasza się kilkudziesięciu ochotników. W ciągu ostatnich 10 lat ponad 350 pracowników Grupy Impel oddało ok. 160 litrów krwi. Warto dodać, że tych, którzy zgłosili chęć pomocy było znacznie więcej – część osób nie jest dopuszczana przez lekarza z uwagi na różnego rodzaju przeciwwskazania. Zależy nam, aby wraz z ilością oddanych litrów krwi rosła także świadomość wśród naszych pracowników, jak ważne i potrzebne są takie inicjatywy – mówi Kamila Paliwoda, Manager ds. PR w Impel S.A. Akcje wewnętrzne, organizowane przez firmy, tak jak od lat robi to Grupa Impel, są skuteczne z jeszcze jednego powodu – pracownicy chętniej zgłaszają się, ponieważ nie tracą czasu na dojazd do centrum krwiodawstwa. To my dojeżdżamy do siedziby firmy i organizujemy miejsce zbiórki. Udział w akcji zajmuje dawcy niecałą godzinę – mówi Monika Kopeć, specjalista ds. promocji krwiodawstwa i szkoleń z Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa im. prof. dr hab. Tadeusza Dorobisza we Wrocławiu.
Aby zachęcić jak najwięcej osób do udziału w zbiórce krwi, w Grupie Impel organizowane są każdorazowo wewnętrzne kampanie informacyjne: Rozwieszamy plakaty, publikujemy artykuły w intranecie, na blogu Grupy Impel, na Yammerze – firmowym portalu społecznościowym, ale przede wszystkim angażujemy tzw. krewką drużynę Impela, czyli osoby, które regularnie oddają krew, aby zachęciły pozostałych. Ostatnim razem nagraliśmy krótki spot z ich udziałem, w którym dawcy opowiedzieli, z jakich powodów regularnie oddają krew i dlaczego jest to dla nich ważne. Po publikacji filmu, oprócz pozytywnych komentarzy, zyskaliśmy nowych ochotników. Wszyscy uczestnicy ostatniej zbiórki otrzymali dyplomy z podziękowaniami oraz zaproszenia na czekoladowy deser w firmowym bufecie. Mamy świadomość, że każda taka akcja niesie pomoc, a przy tym buduje zaangażowanie naszego zespołu – podkreśla Kamila Paliwoda z Impel S.A.
Zaledwie kilkanaście minut poświęcone przez jednego dawcę może uratować życie aż trzem osobom – mówi Marta Chmielewska, Dyrektor Wydziału Komunikacji Wewnętrznej Getin Noble Banku. Te słowa przekładają się na realne efekty: trzy miasta, 70 dawców i ponad 30 litrów oddanej krwi – takim wynikiem mogą się pochwalić pracownicy Getin Noble Banku, którzy wzięli udział w X edycji akcji honorowego krwiodawstwa Getin Crew. Getin Crew to akcja organizowana nieprzerwanie od 2014 roku. Odbywa się dwa razy w roku, jako edycja wiosenna i jesienna, w centralach Getin Noble Banku w Warszawie, Katowicach i Wrocławiu. Partnerami wydarzenia są Regionalne Centra Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa oraz Fundacja Jolanty i Leszka Czarneckich. Kolejna edycja Getin Crew we wszystkich trzech miastach odbędzie się 29 października br.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie