Rząd francuski poważnie potraktował dane z 2007 roku, według których w wyniku obrażeń i przemocy domowej zmarło 166 kobiet, a 65.000 kobiet i dziewcząt zostało okaleczonych lub grożono im śmiercią. Ministerstwo pracy, relacji społecznych i solidarności zainicjowało 2 października 2008r. kampanię prasową przeciw przemocy małżeńskiej oraz stworzyło platformę internetową poświęconą tej tematyce.
Kampania skierowana jest do trzech grup odbiorców: kobiet będących ofiarami przemocy, świadków przemocy wobec kobiet oraz sprawców. Według autorów projektu (agencja DDB) wprowadzenie do kampanii świadków i sprawców przemocy jako adresatów jest bardzo nowatorskie. Przekaz reklamy jest następujący: Nie pozwól przemocy zadomowić się na dobre. Działaj. Przemoc, psychologiczna, werbalna lub fizyczna izoluje. Mówcie o niej.
Aby zaakcentować brutalność komunikatu i sytuacji, autorzy kampanii wykorzystali pozornie niewinna formę ilustracji, np. bajkowy rysunek na plakacie skierowanym do ofiar przemocy (na którym książę, zamiast całować śpiącą królewnę, zaczyna ją dusić) opatrzony jest tekstem: „Mała, marzysz na pewno o szarmanckim księciu, a nie o mężczyźnie, który bije cię każdego wieczoru”.
Na stronie internetowej, na której adresaci kampanii mogą dowiedzieć się więcej o przeciwdziałaniu przemocy wobec kobiet widnieją dwa guziki, pozwalające natychmiast opuścić serwis oraz zatrzeć ślady korzystania z portalu. Jest to szczegół, ale pozwala czuć się bezpiecznie kobietom szukającym pomocy.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?