Jakie jest hospicjum, każdy widzi. Czyżby?
Na co czeka się w hospicjum? Fundacja Hospicjum Onkologiczne w Warszawie nowym spotem “akcji 18,60” zachęca do zmiany perspektywy myślenia o hospicjach. Zamiast śmierci można zobaczyć życie. Brzmi przewrotnie? Pan Edward, podopieczny hospicjum i główny bohater spotu, wyjaśnia to w 6 słowach. W ramach akcji społecznej zachęca do wspierania pacjentów Fundacji.
Smutek, rozpacz, samotność – bardzo często właśnie z tym kojarzone są hospicja. Wystarczy zmienić perspektywę, by zobaczyć drugą stronę medalu. Zamiast mówić: “Do hospicjum przychodzi się umrzeć” można powiedzieć: “Przychodzi się tam dokończyć życie”. Bo ono tam jest. Ma szczególny charakter, ale trwa. Jakie jest hospicjum, każdy widzi. Czyżby?
“Nigdy nie wiemy, ile czasu spędzi u nas pacjent/pacjentka. Czasami jest to kilka dni, czasami miesięcy, a zdarzają się przypadki, że nasi podopieczni wychodzą z hospicjum o własnych siłach. Chcemy, żeby nadal czuli się częścią tego świata, czuli się potrzebni, rozumiani i akceptowani. Oni też tego chcą. Tego potrzebują. Nie chodzi o zakładanie różowych okularów, tylko o urealnienie obrazu” – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.
Właśnie o tym opowiada najnowszy spot do akcji “18,60”. Pan Edward, pacjent FHO, mówi o tym, na co czeka i bynajmniej nie jest to “nieuniknione”. W 6 słowach daje odpór stereotypom o hospicjach i zachęca do spojrzenia pod powierzchnię pozornych oczywistości.
Pan Edward odszedł przed premierą spotu, jednak jego przesłanie pozostaje w mocy.
W Fundacji co miesiąc brakuje 190 tys. zł. Tak, to nie pomyłka. Aby zapełnić tę lukę finansową wystarczy, że wszyscy…
Opublikowany przez Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa Niedziela, 24 czerwca 2018
Miesięcznie w Fundacji brakuje ok. 190 tys. zł (dane na 31 maja 2018 r.). W 2013 r. Fundacja wyznaczyła sobie cel: brakującą kwotę uzyskiwać ze stałych miesięcznych wpłat. Ówczesna luka finansowa podzielona przez liczbę darczyńców dała właśnie kwotę 18,60 zł – co wyjaśnia nazwę akcję. To właśnie dzięki regularnej pomocy darczyńców, hospicjum może spokojnie funkcjonować. Może między innymi rozwijać program Hospicjum Plus, w którym opieka wykracza poza standardy czysto medyczne.
„Od 1990 r. niesiemy bezpłatną pomoc pacjentom zmagającym się z trudami choroby onkologicznej. W skali roku 150-osobowy zespół otacza opieką 3 300 pacjentów (w ramach hospicjum stacjonarnego i domowego). Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu i wsparciu naszych wolontariuszy i darczyńców”.
Opublikowany przez Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa Sobota, 23 czerwca 2018
Szczegółowe informacje o akcji “18,60” oraz wcześniejsze spoty dostępne są tutaj.
W przygotowaniu najnowszego spotu udział wzięli:
W rolach głównych: Pan Edward, pacjent Martyna Baranowska, fizjoterapeutka FHO
Reżyseria, zdjęcia i montaż: Jakub Stolecki, („Wojenne Dziewczyny”, „Pitbull. Ostatni Pies”,„Legendy Polskie”)
Narrator: Przemysław Bluszcz (“Leśniczówka”, “Konwój”, “Belfer”, “Pakt”, “Drogówka”, “Czas honoru”), ambasador FHO
Sprzęt do nagrań: Cukry
Wszystkie osoby i firma zaangażowane w spot wzięły w nim udział charytatywnie.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu