Trudno w temacie globalnego ocieplenia pokazać coś nowego, tym bardziej światowemu „potentatowi” w tej dziedzinie – organizacji Greenpeace – ale kampania "Grow up, Cool down" z maja 2007 roku, oparta na filmie, w nowatorski sposób uświadamia, jaki jest wpływ globalnego ocieplenia na nasze środowisko.
Spot zaczyna się on od widoku małego chłopca, który mówi o zanieczyszczeniach środowiska. Po kilku słowach przemienia się w nastolatka, następnie w dorosłego mężczyznę, a potem w starszego pana. Całość trwa około 30 sekund. Transformacjom towarzyszy płynna zmiana głosu bohatera. Grafika pobudza wyobraźnię i dobrze ilustruje przesłanie: jeśli nie zaczniemy działać przeciwko zmianom klimatycznym, ziemia wokół nas zmieni się dramatycznie w przeciągu naszego życia.
Kreacja została przygotowana przez agencję The Law Firm. Powstała oryginalnie w Holandii, ale z czasem była prezentowana na całym świecie – oczywiście dzięki Internetowi poznały ją miliony internautów. Filmy był emitowany też w kinach oraz telewizji.
Przez efekty globalnego ocieplenia zarówno ocean, jak i żyjące w nim różne gatunki zwierząt zostaną nieodwracalnie zmienione i zniszczone. Zdaniem badaczy wpływ zmian klimatycznych będzie tak znaczący, że podniesie poziom mórz zatapiając niektóre lądy oraz zmieni kierunek prądów morskich.
K. Kuczkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa