W kampanii Włoskiej Rady Ochrony Zwierząt (Ente Nazionale Protezione Animali ) ze stycznia 2008 roku małe zwierzęta opracowują wielkie plany ucieczki. Agencja McCann-Erickson z Mediolanu we współpracy z fotografem Thomasem Lavezzari stworzyła serię reklam przedstawiających zwierzęce dążenia ku wolności. Rybka trzymana w szklanej bańce chce ugryźć rękę właściciela i tym sposobem wydostać się poza akwarium, a stamtąd do morza. Mysz rezygnuje z jedzenia sera, żeby schudnąć i dzięki temu przecisnąć się przez pręty klatki, a ptak przechodzi na dietę szpinakową, żeby być tak silnym, by wygiąć druty i wyfrunąć na zewnątrz. Ostatni punkt jest wspólny we wszystkich przypadkach: dołączenie do innych zwierząt i wolność. Hasło wyjaśnia „Un animalne in gabbia ha un solo desiderio: scappare.” („Uwięzione zwierzęta mają tylko jedno marzenie: uciec.”).
Kampania uświadamia właścicielom zwierząt domowych, że w zamknięciu zwierzęta męczą się, a instynkt zwierzęcy nigdy nie zanika. Ich naturalnym środowiskiem jest pełen przestrzeni świat przyrody. ENPA nie jest przeciwna trzymaniu ich w domu, jeśli tylko stworzy im się dogodne warunki.
Założona w 1871 r. przez Giuseppe Garibaldiego ENPA jest głównym i najstarszym stowarzyszeniem na rzecz ochrony zwierząt we Włoszech. Jest organizacją non-profit, nie pobiera rządowych dotacji. 3500 jej wolontariuszy zdobywa fundusze na utrzymanie schronisk dla psów i kotów, prowadzi zajęcia uświadamiające dzieci w szkołach, otwiera gabinety weterynaryjne dla egzotycznych zwierząt, w których leczy się ranne okazy. Z pomocą Ministerstwa Środowiska monitoruje przypadki znęcania się nad zwierzętami. Organizacja ma pod swoja opieką 20 000 stworzeń rocznie. Tylko we Włoszech liczba uratowanych każdego roku przekracza 30 000 tysięcy.
J. Mentel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem