Pożyteczne origami z banknotów
Młotek z origami może posłużyć do zbudowania domu, a stetoskopem z misternie złożonego papieru można osłuchać pacjenta.
Ad Council, organizacja non-profit, która jest odpowiedzialna za rozpowszechnianie i promocję kampanii pożytku publicznego (public service campaigns) w imieniu innych organizacji lub rządu Stanów Zjednoczonych, zaangażowała się w akcję, która ma pomagać w naprawie zniszczeń po przejściu huraganu Sandy przez wschodnie wybrzeże USA.
Kampania jest rozpowszechniana w postaci krótkiego filmu i plakatów. Trzydziestosekundowy spot opowiada historię jednodolarowego banknotu. Sprytnie złożony zamienia się po kolei w bijące serce, samolot, stetoskop, deskę i młotek, by na końcu zmienić się w otwartą dłoń. Oprócz tego banknot "mówi" do odbiorcy jaki jest (szybki i wszechstronny) i co potrafi (może być czymkolwiek, co jest potrzebne). Ten monolog ilustruje transformacja dolara, która oddaje to, jak można pomóc dzięki nawet niewielkiemu wsparciu finansowemu.
Plakat kampanii jest prosty i prezentuje obok siebie kolejne "wcielenia" jednodolarowego banknotu wraz z hasłem: "Pomóż tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne" (Help where it’s needed most). Cel i przekaz kampanii są jasne – liczy się każda, nawet symboliczna, pomoc ofiarom kataklizmu. Ikoną tego jest banknot o najniższym nominale – jeden dolar.
Filip Jędruch
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej
-
04.01.2025
Z dostawą „do domu”