Dziwnie gra się w piłkę nożną, kiedy cała drużyna siedzi sobie w fotelach i na kanapach. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) niewłaściwe odżywianie i niski poziom aktywności fizycznej należą do siedmiu najważniejszych czynników ryzyka powodujących problemy zdrowotne w Europie. Brak ćwiczeń fizycznych oraz niezrównoważona dieta powodują, iż nadwaga oraz otyłość stanowią poważny problem zdrowia publicznego. Szacuje się, że w większości państw członkowskich Unii Europejskiej dotyczy on ponad połowy dorosłych obywateli i prawie 22 milionów dzieci.
Niby wszyscy wiedzą, że brak ruchu sprzyja tyciu i że sport to zdrowie, ale dzięki telewizji można się nim zajmować, nie ruszając się przy tym z fotela. Fakt ten postanowiła wykorzystać Dyrekcja Generalna ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów Komisji Europejskiej (DG SANCO) i wspólnie z Europejską Federacją Piłkarską (UEFA) przeprowadziła kampanię "Get Active!" promującą aktywność fizyczną.
Podczas 16. sezonu Ligi Mistrzów UEFA emitowano 30-sekundowy spot reklamowy, ukazujący mecz piłki nożnej rozgrywany przez siedzących na fotelach mężczyzn. Więcej emocji niż w tej pseudosportowej rywalizacji można odnaleźć w towarzyszącym jej podkładzie muzycznym. Na ten wybrano fragment arii „La donna e mobile”, co przez skojarzenie z Luciano Pavarottim, słynącym nie tylko ze wspaniałego głosu, ale i z okazałej tuszy, oraz pewną dwuznaczność połączenia męskiej rozrywki ze zmiennością kobiecej natury można uznać za mrugnięcie okiem w stronę bardziej wyrafinowanego widza.
Końcowe wezwanie „Go on, get out of your armchair” jest jednak zrozumiałe dla każdego i odnosi się do niezbyt optymistycznej oceny kondycji Europejczyków. Jak powiedział Markos Kyprianou, Komisarz UE ds. Zdrowia, jedzą oni „za dużo, a ćwiczą zbyt mało, co tłumaczy, dlaczego ponad połowa dorosłych Europejczyków ma nadwagę bądź cierpi na otyłość. Poprzez telewizyjną kampanię reklamową mamy zamiar pomóc telewidzom zrozumieć znaczenie ćwiczeń fizycznych dla zdrowszego życia i zachęcić do włączenia aktywności fizycznej w ich codzienny porządek dnia.”
Szacuje się, że kampania dotarła do 80-100 milionów odbiorców w czasie każdego tygodnia rozgrywek. Dzięki współpracy z UEFA, która na emisję filmu zaoferowała wolny czas antenowy, kampania emitowana była w 40 państwach europejskich. Film można obejrzeć w Internecie, gdzie zostały również zamieszczone informacje dotyczącego problemu nadwagi i otyłości. Kampania stanowi część szerszych działań Komisji Europejskiej, mających na celu promowanie aktywności fizycznej oraz zdrowego sposobu odżywiania.
M. Durda
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
28.05.2024
Jak ruchem zmieniać umysł?
-
16.05.2024
Pod opieką ropuchy
-
13.05.2024
Kintsugi — sztuka sklejania człowieka
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu