Stara kurtka wisząca w szafie ma swoją historię – w kolejce do wejścia na pierwszy koncert Rolling Stones w Polsce zwróciła uwagę pewnej blondynki. Jednak bez opowieści jej właściciela, czyli dziadka, byłaby tylko zwykłym, niemodnym już ubraniem.
Często mówi się, że rodzice są od wychowywania, dziadkowie – od rozpieszczania. Kampania "Dziadkowie i wnuki. Wspólna historia" ma być odpowiedzią na pytanie, jak budować relacje między najmłodszymi a najstarszymi członkami rodziny. Ma także wzmocnić znaczenie więzi międzypokoleniowych oraz roli dziadków i babć w życiu dzieci. – Aby więź między dziadkami a wnukami była mocniejsza, warto, żeby także rodzice zadbali o relacje ze swoją mamą i tatą. Dzięki takim pozytywnym kontaktom najmłodsi naturalnie uczą się szacunku i troski wobec starszych – mówi dr Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje.
Działania kampanii skierowane są do babć i dziadków, ale także do młodzieży. W ramach akcji do seniorów powstały ulotki w formie listu od wnuków. "Uczcie mnie, jakimi prawami rządzi się świat. Opowiadajcie o przeszłości, której byliście częścią. Wasze doświadczenia to także moje historia." – to jedna z wielu próśb do dziadków. Przygotowywane są także działania edukacyjne, które mają pomóc dziadkom i babciom wspierać proces wychowywania dzieci.
Kampania skierowana do nastolatków ma pokazać, że ich życie może być znacznie ciekawsze i bogatsze dzięki dobremu kontaktowi z dziadkami. Mogą oni wziąć udział w konkursie – wystarczy, że wyślą zdjęcie przedmiotu związanego z babcią czy dziadkiem opisując jego historię.
Kampanii towarzyszy ponadto konkurs fotograficzny "Dziadkowie i wnuki". Zwycięzcą zostanie osoba, która wykona zdjęcie najlepiej ilustrujące piękno relacji międzypokoleniowych. Nagrody ufundowane zostały przez partnerów kampanii: firmę TelePolska oraz Fundację Orange.
Szczegóły dotyczące kampanii oraz obu konkursów znajdują się na www.wspolnahistoria.fdn.pl.
Akcję objęła honorowym patronatem prof. Irena Lipowicz, Rzecznik Praw Obywatelskich.
Portal kampaniespołeczne.pl jest patronem medialnym kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca