35 krótkich klipów video prezentuje historie gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem lub takich, których tradycyjny tryb życia jest zakłócony wskutek negatywnych zmian klimatu. Kampania Climate Trackers WWF-u stara się przedstawić zjawisko globalnego ocieplenia z perspektywy zwierząt. Każdy spot kończy się prostą wskazówką dla odbiorcy, co zrobić łatwo i bez wysiłku w codziennym życiu by zapobiec katastrofie – np. „Mała odległość? Zostaw samochód w garażu – wybierz rower lub rolki”
Filmy zostały skatalogowane, opisane i umieszczone na specjalnie zaprojektowanej dla tej kampanii stronie internetowej www.climatetrackers.net. Opisy (w kilku językach, w tym też i polskim) zawierają szereg informacji dotyczących obecnej sytuacji zwierząt oraz ich potencjalnych losów, które spotkają je, jeśli proces zmian klimatu nie zostanie zahamowany.
– Globalne ocieplenie to jedno z największych zagrożeń dla naszej planety – powiedział, Stavros Dimas, Komisarz ds. środowiska w Unii Europejskiej. -Nie tylko zwiększa częstotliwość naturalnych katastrof, takich jak susze czy powodzie, ale niestety także, jak pokazuje kampania Climate Trackers, niesie poważne zagrożenie dla różnorodności gatunków istniejących na Ziemi.
Kampania, chociaż nieobecna szerzej w mediach tradycyjnych, poza kilkoma emisjami w telewizjach publicznych, spotkała się z dobrym przyjęciem ze strony odbiorców. Skierowana głównie do ludzi młodych i w średnim wieku, jakimi są obecnie użytkownicy internetu, zawiera elementy charakterystyczne dla popularnych serwisów występujących w tym medium. Dodatkowo serwis ma długą żywotność, co pozwala zwiększyć liczbę osób identyfikujących kampanię.
b.p.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem