Tytuł "najlepszej z najlepszych" w konkursie MAA Best Awards przyznano kampanii społecznej "Final Verse" zorganizowanej dla organizacji ChildLine.
ChildLine jest działającym w Wielkiej Brytanii całodobowym telefonem zaufania dla młodzieży. Dzięki niemu młodzi ludzie mogą uzyskać pomoc pod bezpłatnym numerem telefonu lub przez internet. Organizacja zdecydowała się na przeporowadzenie kampanii informującej o istnieniu telefonu zaufania.
Celem strategicznym kampanii "Final Verse" była promocja i uwiarygodnienie ChildLine w oczach jego odbiorców – nastolatków z wielkomiejskich blokowisk, do których najtrudniej dotrzeć, a gdzie pomoc ChildLine jest często najbardziej potrzebna z racji obecnej kultury gangów, ubóstwa, czy dostępności narkotyków. Organizatorzy akcji osiągnęli to poprzez zdobycie poparcia dla kampanii przez szeroko rozumianą scenę hip hopu i muzyki grime w Wielkiej Brytanii, która jest niezwykle popularna wśród młodych ludzi z wielkomiejskich osiedli.
Final Verse to interaktywny konkurs online na słowa piosenki (‘ostatnią zwrotkę’) i ich wykonanie do utworu napisanego przez znanego wśród odbiorców kampanii artystę muzyki grime – Devlina. Devlin napisał piosenkę specjalnie dla kampanii. Jej motywem przewodnim był przekaz: ‘Whatever your worry – it’s better out than in’ (w wolnym tłumaczeniu: jakikolwiek masz problem – lepiej się nim podzielić, niż go w sobie tłumić), promujący ChildLine jako źródło pomocy dla młodych, w każdej sytuacji.
Devlin nagrał dwie pierwsze zwrotki, zostawiając finał piosenki otwarty. Aspirujący artyści i raperzy z
wielkomiejskich osiedli mieli za zadanie dopisać końcową zwrotkę i przesłać wideoklip, w którym rapują do podkładu muzycznego oryginalnej piosenki. W ten sposób mieli szansę znaleźć się w teledysku z Devlinem, gdyż wszystkie zaakceptowane zgłoszenia były integrowane z oficjalnym teledyskiem (przykłady dostępne są na YouTube). Równocześnie odbiorcy w słowach ich własnej ‘ostatniej zwrotki’ dzielili się swoimi problemami, i tym, co jest dla nich ważne. Konkurs był otwarty przez 4 tygodnie. Nadeszło ponad 1000 zgłoszeń. Teledyski na kanale YouTube zostały skomentowane ponad 100,000 razy i obejrzane ponad 1,000,000 razy.
Zwycięzcą konkursu został Merki, a jego wspólny teledysk "Teardrops" z Devlinem mozna obejrzeć tutaj.
Kampania wygrała 3 nagrody w konkursie MAA Best Awards organizowanym przez Marketing Agencies Association (MAA) i dziennik The Guardian, w kategoriach: Best Consumer Campaign, Best Social Media Led Campaign i Best of the Best (nagroda specjalna jury dla najlepszej kampanii spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu w 31 kategoriach).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem