Oliwka, pieczeń i krewetka występują jako ofiary zbrodni w reklamie prasowej 15 Kolacji Komendanta Policji (Chief of Police Dinner) organizowanej przez Toronto Crime Stoppers. Oliwka przebita jest szpadą, pieczeń jest krwawa, a krewetka rozerwana na pół. Stylistyka kreacji ma przypominać miejsce przestępstwa, dlatego gastronomiczne „ofiary” otoczone są taśmą policyjną. Na tle białego obrusa lub talerza widać wyraźnie czerwone ślady.
Autorem kreacji jest agencja DDB, która od 2005 roku tworzy kampanie reklamowe Crime Stoppers. Reklamowana Kolacja odbędzie się 10 maja w Liberty Grand, a jej celem jest zbiórka funduszy na działalność funkcjonującego od 1984 roku Toronto Crime Stoppers. Program ten umożliwia mieszkańcom miasta zgłaszanie wskazówek pomocnych w rozwiązaniu śledztw i odnajdywaniu zaginionych osób. Jego działanie polega na współpracy społeczeństwa i miejscowej policji. Grupa obywateli tworzy radę nadzorującą realizowanie programu, organizuje akcje promocyjne oraz zbiera fundusze. Policja sprawuje pieczę nad codziennym funkcjonowaniem współpracy, między innymi obsłując przez 24 h/dobę infolinię do zgłaszania przestępstw.
Jak zapewnia na swojej stronie Crime Stoppers, dzwoniący mogą liczyć na pełną anonimowość – rozmowy nie są nagrywane, a informatorzy nie są w żaden sposób zmuszani do ujawnienia tożsamości czy też zeznawania w sądzie. Ewentualne nagrody za wyjątkowo przydatne wiadomości są przekazywane na podstawie tajnego kodu, który otrzymują zgłaszający.
Z roku na rok program Crime Stoppers staje się coraz bardziej efektywny. Ostatnie statystyki na rok 2009 wskazują, że dokonano około 10 300 zgłoszeń (ponad 1 600 więcej niż w roku wcześniejszym), z czego jedna trzecia była związana z narkotykami. Według Williama Blaira, komendanta miejscowej policji, 10% spadek przestępczości w tym właśnie roku ma ścisły związek z funkcjonowaniem Crime Stoppers.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna