Starsi ludzie szykują się do walki. Zwykłe przedmioty, jak świece, zwinięty dywan, laska czy wazon stają się w ich rękach dynamitem, bazuką, strzelbą i koktajlem Mołotowa. Zbroją się, ponieważ codziennie zmagają się z poważnym przeciwnikiem – Alzheimerem.
Celem kampanii, zatytułowanej „The Fight” („Walka”), stworzonej przez agencję Saatchi&Saatchi dla organizacji France Alzheimer, było pokazanie odbiorcom, że bez ich pomocy zwycięstwo chorych jest niemożliwe. Fotografie opatrzone zostały (słabo wyeksponowanymi) hasłami: „Without your suport, his/her fight is already lost” („Bez twojej pomocy, jego/jej walka jest już przegrana”)
Przyjęcie tej wojennej konwencji mogło jednak sprawić, że kampania staje się niezrozumiała, zwłaszcza jeżeli odbiorca nie dostrzeże hasła – co wcale nie jest trudne. W pierwszej kolejności zdjęcia mogą wywołać skojarzenia np. z wojenną traumą, a nie schorzeniem układu nerwowego.
D.Sokołowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna