Jedna kobieta gotuje obiad, druga śpi obok partnera, trzecia oddaje się medytacji, a wszystko to robią w kaskach ochronnych. Przyczynę tego niecodziennego ubioru wskazuje hasło: „Talk. To someone else. Don’t encourage domestic violence.” („Powiedz. Komuś innemu. Nie zachęcaj do przemocy domowej.”). Reklamy nakłaniają ofiary przemocy do mówienia o swoim problemie, a tym samym do poszukiwania pomocy z zewnątrz.
Przemoc domowa jest najczęstszą formą przemocy doświadczaną przez kobiety na całym świecie. Zazwyczaj jej ofiary wstydzą się lub boją mówić o tym, co je spotyka. W krajach arabskich jest to olbrzymi problem, głównie ze względu na zaplecze społeczne i kulturowe oraz brak odpowiednich rozwiązań prawnych piętnujących domowych oprawców. Taka sytuacja sprzyja traktowaniu przemocy wobec kobiet jako tematu, o którym się nie mówi. Z tego samego powodu brak jest oficjalnych statystyk dotyczących zjawiska w krajach Bliskiego Wschodu.
Kampania „Domestic Violence” autorstwa agencji FP7 z Omanu została stworzona dla Al Mar – arabskiego miesięcznika dla kobiet wydawanego od 10 lat roku przez wydawnictwo Les Editions Orientales S.A.L.
J. Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna