Bohaterami tej kampanii powinni być ludzie, bo przecież z myślą o nich pisze się książki. Tymczasem na kampanijnych kreacjach wystąpiły mole.
Trzy reklamy przygotowane przez Grupo Bandeirantes de Comunicaçao skłądają się na kampanię „Feed the culture, don’t feed the moths” („Karm kulturę, nie mole.”) zrealizowaną na potrzeby targów książki Porto Alegre Book Fair. Komiczne rysunki autorstwa rysowników brazylijskiego studia Fescher Neoilustração przedstawiają biesiadujące insekty. Na obrazkach owady wesoło pożerają książki. Objadają się nimi w różnych sytuacjach towarzyskich: na romantycznej kolacji, wśród kompanów w barze i na pikniku. Groteskowe postacie z wyszczerzonymi zębami budzą śmiech, ale i lekkie obrzydzenie. Wizja pochłonięcia książek przez niezbyt sympatyczne robale ma pobudzić odbiorców do podzielenia się własnymi, domowymi zbiorami literatury z ubogimi członkami społeczeństwa.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na to, że wielu Brazylijczyków nie ma dostępu do dóbr kultury. Kampania to apel skierowany do właścicieli niepotrzebnej, zalegającej w domu literatury: Ideą targów książek w Porto Alegre jest upowszechnianie czytelnictwa w Brazylii poprzez udostępnianie literatury tej części społeczeństwa, której nie stać na zakupy w księgarni. Porto Alegre Book Fair działa dzięki ofiarności ludzi decydujących się na przekazanie targom własnych zbiorów książkowych.
M. Dembińska
————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Ilustracje do kampanii cechuje jasny i klarowny przekaz. Odbiór idei przewodniej ułatwia centralna kompozycja, zawężona paleta barwna oraz dowcipna kreska ilustratora. Użycie jasnego tła o fakturze papieru jednoznacznie kojarzy się z książkami, a zabawni „bohaterowie” obrazów w trafny sposób przemawiają do odbiorcy. Rysunkowy dowcip został tu zastosowany jako celowy zabieg do mówienia o sprawach społecznie istotnych.
Borys Włoczkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna