Komiksowe kreacje przedstawiają rozmaite wypadki życiowe. Mogły się przydarzyć każdemu – dlatego każdy może przyłożyć w odpowiednim miejscu głowę i symbolicznie wejść w skórę osoby poszkodowanej lub pomagającej. O solidaryzowanie się z osobami potrzebującymi apeluje belgijska organizacja Mutualité Chrétienne.
Kampania ambientowa pt. „Solidarity” (Solidarność) zachęcała Belgów do korzystania ze specjalnie przygotowanych billboardów. Chętni przystawiali głowę i na moment stawali się jednym z bohaterów kampanii: mężczyzną na wózku, gospodynią domową ze złamaną ręką, staruszkiem potrzebującym pomocy czy starszą panią, która sama musi zmienić żarówkę. Ochotnikom robiono zdjęcia, wybrane prace wykorzystano jako plakaty ogólnokrajowej kampanii przeviegającej pod hasłem: „Solidarity. It begins by putting oneself in the shoes of the others.” (Solidarność. Zaczyna się, gdy ktoś wejdzie w skórę innej osoby).
Kreacje miały uczulić Belgów na pomoc potrzebującym. Przez wcielenie się, nawet chwilowe i symboliczne, w osobę poszkodowaną, przechodnie łatwiej mogli wyobrazić sobie z jakimi ograniczeniami wiąże się – mniejszy czy większy – uszczerbek na zdrowiu. W rezultacie kampania miała na celu zachęcenie Belgów do niesienia pomocy tym, którzy jej potrzebują.
Za realizację kampanii odpowiedzialny jest belgijski oddział międzynarodowej agencji Euro RSCG.
Adam Kolasa
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
26.04.2024
CelebryKłamstwa
-
25.04.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę