logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  09.08.2014

79 dni i jeszcze więcej wersji piosenki

Your browser does not support the video tag.


79 dni – tyle trwa akcja zainicjowana przez zwyciężczynię szóstej edycji amerykańskiej edycji programu Idol – Sarah Burgess. Celem projektu jest pomoc wszystkim cierpiącym na dystrofię mięśniową Duchenne’a.

Liczba 79 nie jest przypadkowa. Odnosi się do 79 egzonów w genie dystrofiny, dystrofina zaś nie występuje w ciele dziecka dotkniętego chorobą. Choroba objawia się stopniowym zanikiem mięśni, prowadzącym w konsekwencji do śmierci nosiciela wadliwego genu.

Fundacja Cure Duchene, zajmująca się opisanym problemem, poprosiła Sarah o skomponowanie specjalnej piosenki. Wokalistka miała świadomość, że w ten sposób nie tylko może pomóc wszystkim chorym, ale także swojemu młodszemu bratu, u którego zdiagnozowano Duchenne’a. 

W ten sposób powstał utwór „Run away” („Uciec”). Na swoim blogu Sarah tłumaczy, że użyła słowa „uciec”, aby podkreślić, iż jest to coś czego dzieci cierpiące na dystrofię Duchenne’a nie potrafią uczynić. Piosenka ma również pozytywny wymiar – zachęca, by odblokować umysł i ruszyć z miejsca, po to by walczyć z chorobą i problemami. Wszystkie wpływy z nagrania są przekazane na badania mające na celu uzyskanie leku przeciwko dystrofii. Utworu można posłuchać za pomocą platformy iTunes oraz w serwisie Youtube. Możliwe jest  także bezpośrednie wsparcie projektu poprzez wpłatę na rzecz fundacji Cure Duchenne.

Dalsza część akcji, tym razem w serwisie Youtube, w założeniu miała trwać 79 dni i angażować zwykłych ludzi. Każdego dnia jeden z uczestników projektu wykonuje utwór „Run away” w unikalny dla siebie sposób. Do akcji mogą włączyć się osoby w różnym wieku i umiejętnościami wokalnymi. Tak jak w przypadku oryginalnej wersji, wpływy z odtworzeń wpływają na konto fundacji. Na blogu pojawiła informacja, że czas trwania akcji zostaje wydłużony, bo cały czas nadsyłane są nowe zgłoszenia.

Joanna Suchorowiec

 

Nazwa projektu: The run away project, 79 days of Duchenne

Autorka: Sarah Burgess

Zasięg: USA

Czas: 06/2014 –


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


  • 03.02.2022

    Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”


  • 07.01.2022

    Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo


  • 22.12.2021

    Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek