logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > 7 tysięcy niewidzialnych w Kapsztadzie
04.09.2014
Tematy: Kampanie, Republika Południowej Afryki, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym

7 tysięcy niewidzialnych w Kapsztadzie

Your browser does not support the video tag.


Krople deszczu pomogły w przekazaniu informacji na temat sytuacji osób najboleśniej odczuwających trudne warunki atmosferyczne. Melancholijne obrazki skąpanej w deszczu przestrzeni miejskiej południowoafrykańskiego Kapsztadu (Cape Town) nie napawają optymizmem. Jednak kapiące z nieba krople nie są tylko środkiem stylistycznym, akcentującym nostalgiczny klimat kreacji zleconej przez władze miasta.

Południowoafrykańska agencja King James Group na zlecenie miasta Kapsztad w swojej akcji wykorzystuje wodoodporne powłoki, które pozwalają na uwidacznianie się przekazu jedynie podczas deszczu. Powłoki zapobiegają dostaniu się deszczu w miejsca pokryte do tej pory niewidocznymi napisami, pozwalając im się wyłonić.

Ma to swoje uzasadnienie – podczas zimy miasto jest jednym z najzimniejszych i najbardziej wilgotnych w całym kraju. W wyniku opadu atmosferycznego na ulicach, w parkowych alejach i innych miejscach publicznych, ukazują się kontury ciał osób bezdomnych z następującym podpisem: „Help the homeless get off the street this winter. SMS "give" to 38802 to donate R10” („Pomóż bezdomnym wydostać się z ulicy tej zimy. Wyślij SMS o treści „daję” na nr 38802, aby wesprzeć R10”). W drugim co do wielkości mieście w Republice Południowej Afryki (RPA) spotkać można blisko 7 tysięcy osób żyjących na ulicy, czyli tyle co np. w całym województwie mazowieckim. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi mieszkańców Kapsztadu na zjawisko bezdomności i skłonienie ich do udzielania pomocy osobom pozbawionym dachu nad głową w okresie zimowym. Główne hasło brzmi: „Give responsibly in the City of Cape Town this winter” ("Wspomagaj odpowiedzialnie w Kapsztadzie tej zimy").

Autorzy kampanii poprzez wykorzystaną metodę reklamy ambientowej umiejętnie nawiązali do obecnego w literaturze naukowej problemu „niewidzialności” osób bezdomnych dla społeczeństwa. W prosty i bezpośredni sposób starają się mówić, że osoby bezdomne powinny stać się bardziej widzialne dla przeciętnego człowieka. Jednak sam pomysł na użycie opisanej techniki nie jest już oryginalny, wykorzystywały go inne agencje, m.in. M&C Saatchi Abel czy Misterwilson (Holandia).

Kamila Brzezińska



Nazwa kampanii:
Help the homeless this winter
Czas:
2014.7.25
Nadawca:
Miasto Kapsztad
Media:
Ambient
Wykonawca:
King James Group (Kapsztad)
Adresaci:
Mieszkańcy Kapsztadu
Hasło kampani:
Give responsibly in the City of Cape Town this winter (Wspomagaj odpowiedzialnie w Kapsztadzie tej zimy)





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 17.12.2025Kampanie

    Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej

  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek