Każdy dzień w roku jest poświęcony jakiemuś międzynarodowemu świętu. Mamy Dzień Dziecka, Dzień Kobiet. Są dni zakochanych, psów, podróży i poezji. Istnieje nawet dzień płynu do mycia naczyń, papierowych samolocików czy jazdy nago na rowerze. Ale dla milionów ludzi wojna zmienia znaczenie każdego święta.
To punkt wyjścia kampanii społecznej 365 dni, oddającej głos ofiarom wojen i konfliktów zbrojnych. Film stanowiący bazę inicjatywy przedstawia pozornie zwykłe czynności: dziewczynki bawiące się w chowanego, czytaną przy ognisku poezję, całujących się kochanków. Finał klipu ujawnia, że wojna całkowicie zmienia znaczenie powyższych chwil – kochankowie się ze sobą żegnają, książka z poezją służy za opał, a dziewczynki nie ukrywają się przed sobą, tylko przed żołnierzami.
Film miał premierę 30 grudnia ubiegłego roku i był emitowany w kanałach społecznościowych na całym świecie oraz w telewizji La7.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki