Brazylijska akcja ambientowa zachęcająca do zerwania prezerwatywy z billboardu. 1 grudnia, w Światowy Dzień Walki z AIDS, 2007 roku w Rio Grande do Sul (Brazylia) przygotowano wyjątkowe instalacje. W całym mieście, w miejscach popularnych wśród spacerowiczów, ustawiono specjalne billboardy.
Dominującym napisem na ustawionych planszach było słowo AIDS, ułożone z prezerwatyw w żółtych opakowaniach. Na każdy napis zużyto ponad 500 sztuk. Do powierzchni billboardów przyczepione one były w taki sposób, żeby każdy mógł wziąć ich sobie dowolną ilość. Dzięki temu zabiegowi, hasło oraz idea akcji: Wyrwij prezerwatywę i pomóż w walce z AIDS, stały się łatwiejsze do zapamiętania, a sama akcja wzbudziła zainteresowanie mieszkańców miasta. Jak podali organizatorzy akcji, około 8tys. osób zabrało ze sobą prezerwatywy.
Pomysł ten w przejrzysty, a co najważniejsze przekonujący sposób, zobrazował zależność miedzy używaniem prezerwatyw a redukowaniem liczby zakażeń wirusem HIV i co za tym idzie – zachorowaniami na AIDS.
Akcję zorganizowała agencja Escala Communication and Marketing.
opr. mateoosz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!
-
26.03.2024
Z nosem w komórkach