Zjawiskowe instalacje nagrodzone Srebrem w Cannes alarmowały, że 21 milionów dzieci w Chinach nie ma dostępu do edukacji, głównie przez ciągle przeprowadzki z rodzicami szukającymi pracy. Kampania, która powstała w ramach projektu „New Citizen Program”, miała za zadanie uwrażliwić i pokazać społeczeństwu ten problem. Narzędziem przekazu stały się rzeźby – instalacje przedstawiające niedostępny podręcznik – otoczony kulą z drutu kolczastego lub kawałkami szkła oraz wykonany z cegły, umiejscowione przed SongZhuang Art Gallery w Pekinie, a wykonane przez lokalnych artystów.
Poza wywołaniem dyskusji na temat analfabetyzmu i włączenia go tym samym do głównych problemów społecznych kraju, organizatorzy zbierają fundusze na nowe szkoły oraz system rekrutacji uczniów. Dotychczas udzielone wsparcie pozwoli na wyedukowanie 950 uczniów.
Kampania (realizacja "Glass" oraz "Barbed Wire") otrzymała w tym roku Srebro w kategorii Outdoor w Cannes.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa
-
03.05.2024
Łatwiej poskładać motocykl niż motocyklistę
-
23.04.2024
Jakie książki kupujemy — raport Allegro i Allegro Lokalnie