Kto przygarnie banner?
Gdy już niemal wszystko posiada podwójną egzystencję – tę realną i tę wirtualną, również bezdomność przeniosła się do sieci.
Nie chodzi tym razem o brak adresu WWW, lecz o świąteczną kampanię Stockholms Stadsmission – organizacji, która w szwedzkiej stolicy opiekuje się bezdomnymi, karmiąc ich i pomagając w znalezieniu pracy i domu. Organizacja działa wyłącznie dzięki datkom od osób i firm, więc jej kampanie zachęcają sztokholmczyków do ofiarności.
Tym razem, dzięki współpracy z agencją Garbergs Stockholm, przed Bożym Narodzeniem ruszyła akcja „Bezdomny banner”. Stockholms Stadsmission zachęcało blogowiczów i właścicieli stron internetowych do „przygarnięcia” banneru organizacji. Po ściągnięciu linku i zamieszczeniu go na stronie lub blogu, banner, dzięki gościnności opiekuna i ilości kliknięć, będzie zmieniał kolory z zimnych na ciepłe, jakby grzał się przy domowym kominku. Kliknięcie w niego spowoduje przeniesienie na stronę Stadsmission, gdzie przyszły ofiarodawca znajdzie informację, jak pomóc sztokholmskim bezdomnym.
Na stronie kampanii znajduje się również ranking stron biorących udział w akcji według liczby kliknięć oraz czasu „opieki” nad bezdomnym bannerem.
Koszty kampanii zostały zminimalizowane dzięki pośrednictwu Facebooka i Twittera w jej popularyzacji, co pozwoliło w pełni wykorzystać zebrane datki na pomoc potrzebującym. To kolejny przykład zakończonej sukcesem próby zaangażowania użytkowników internetu w działania charytatywne.
T. Karwat-Seko
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty