Cztery litery, które mogą uratować komuś życie
Najważniejszym przesłaniem najnowszej kampanii Stroke Foundation of New Zealand jest to, aby – mając do czynienia z udarem mózgu – działać szybko (ang. Act FAST). Fundacja podkreśla, że czas jest tu na wagę życia. I im szybsza reakcja od stwierdzenia wystąpienia pierwszych objawów, tym większa szansa na wyzdrowienie pacjenta. Udarowi towarzyszą charakterystyczne objawy, które właśnie dzięki temu krótkiemu spotowi bardzo łatwo jest zapamiętać. Oto i one:
F – face (twarz); asymetria twarzy, opadający kącik ust.
A – arm (ramię); osłabienie siły mięśniowej, szczególnie jednej strony ciała.
S – speech (mowa); kłopoty z mową.
T – time (czas); mając na uwadze powyższe symptomy, należy podjąć natychmiastowe działania, poczynając od wykręcenia numeru 111.
Omawiana kampania informacyjna nie jest nowa, funkcjonuje w przestrzeni publicznej od dawna w wielu krajach. Opisywana tu wersja pochodzi z Nowej Zelandii.
Iga Lewandowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!
-
26.03.2024
Z nosem w komórkach