„Człowiek nie korek. Po alkoholu tonie.”, „Najpierw woda, potem alkohol. Odwrotnie w tej historii nie ma życia.” – pod takimi hasłami ruszyła wojewódzka kampania społeczna dotycząca bezpieczeństwa nad wodą. Celem kampanii jest informowanie młodych ludzi o konsekwencjach wchodzenia do wody pod wpływem alkoholu.
Policyjne statystyki województwa warmińsko-mazurskiego pokazują, że w ciągu ostatnich dwóch lat przyczyną 47 utonięć, był właśnie alkohol. Od maja 2007 roku do tych statystyk doszło pięć kolejnych przypadków. Dlatego Komendant Wojewódzki Policji w Olsztynie, Wojewoda Warmińsko – Mazurski i Prezydent Olsztyna sezon letni zainaugurowali kampanią społeczną „Życie”.
Na projekt składają się między innymi plakat i spot reklamowy. Spot emitowany będzie w ogólnopolskich i regionalnych stacjach telewizyjnych. Aktorami spotu są uczniowie olsztyńskich szkół. Jak czytamy w informacji prasowej „Spot, przygotowany i wyprodukowany przez profesjonalną agencję reklamową,” – jej nazwa nie została ujawniona.
Plakaty zostały rozprowadzone na terenie województwa w szkołach, budynkach administracji samorządowej i służb ratowniczych, kościołach, autobusach, a przede wszystkim w miejscach związanych z wypoczynkiem nad wodą. Dla młodych ludzi przygotowano również koszulki z logo kampanii.
W ostatnim tygodniu przed wakacjami odwiedzili policjanci. Wykorzystując film i plakat tłumaczyli młodym ludziom, jak bezpiecznie spędzić wakacje.
Koszt całej kampanii to koszt wyprodukowania 500 koszulek. Spot i plakat wyprodukowano bezpłatnie.
W Polsce rocznie przybywa około 1000 osób z porażeniami kończyn, z czego 400, to najcięższe i źle rokujące przypadki z powodu uszkodzenia szyjnego odcinka rdzenia. Główne przyczyny urazów kręgosłupa i rdzenia kręgowego, to rozwój motoryzacji i nieostrożność podczas skoków do wody.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!
-
26.03.2024
Z nosem w komórkach