Kampanii społecznych o tej tematyce jeszcze w Polsce nie było. W październiku 2012 roku wystartowała pierwsza billboardowa kampania „ateistyczna”. Opiera się ona na dwóch przekazach „Nie zabijam. Nie kradnę. Nie wierzę” oraz „Nie wierzysz w Boga? – Nie jesteś sam”. Zdaniem organizatorów z Fundacji Wolność od Religii, jej celem jest wywołanie ogólnopolskiej dyskusji a temat obiegowego postrzegania wartości uniwersalnych jako zasad przynależnych religii, przede wszystkim religii katolickiej. Billboardy pojawiły się w wielu miastach Polski, rzeczywiście wywołując dyskusję w mediach i „święte oburzenie” prawicowych polityków. Czy taka kampania jest skuteczna? Polskie billboardy zapewne pogłębią polaryzację społeczną i umocnią wśród wierzących skłonność do obronnej agresji – powiedział dla portalu kampaniespołeczne.pl Andrzej Dominiczak, prezes fundacji Sapere Aude. Pierwsza w Polsce kampania ateistów jest jednak warta odnotowania, a dyskusja na temat sekularyzacji nabiera powoli rumieńców. Polecamy zajrzeć do zestawienia Módl się i promuj. 9 kampanii od plebana i profana, w którym zebrano różne kampanie kościelne i ateistyczne, z Polski i zagranicy.
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!
-
17.04.2024
Najlepszy przyjaciel sadysty