logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Opinie, Polska, Kampanie polityczne, Prawa człowieka
   ──────  01.03.2021

82% Polaków uważa, że Kościół powinien zachować neutralność wobec polityki



Dwie trzecie Polaków (67%) twierdzi, że Kościół katolicki w Polsce za bardzo angażuje się
w politykę i ocenia to negatywnie, a jeszcze więcej (82%) jest zdania, że Kościół powinien zachować neutralność wobec polityki – tak wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna.

67% badanych negatywnie ocenia zaangażowanie polskiego Kościoła katolickiego w politykę, uważając je za nadmierne. 13% Polaków relacje Kościoła z polityką ocenia neutralnie, a jedynie 9% – pozytywnie, twierdząc, że Kościół angażuje się w politykę tyle, ile trzeba.

Odnosząc się do skandali pedofilskich w polskim Kościele i tuszowania tych afer przez lata, prawie połowa Polaków (46%) twierdzi, że zniechęca ich to do Kościoła, ale nie wpływa na ich wiarę. Co czwarty badany (26%) przyznaje, że zniechęca go to zarówno do Kościoła, jak i do wiary.

Badanie pokazuje, że większość Polaków jest za rozdziałem państwa od Kościoła – mówi Alicja Defratyka, autorka projektu ciekaweliczby.pl. – Pokazuje też, że ujawnione skandale pedofilskie bardziej zniechęcają do samego Kościoła, ale nie do wiary, która jest przecież prywatną sferą człowieka. Jeśli polski Kościół będzie kontynuował obrany kierunek angażowania się w politykę i tuszowania spraw pedofilskich, to za kilka lat kościoły w Polsce mogą świecić pustkami. Nadal będą osoby wierzące, ale nie będą chciały utożsamiać się z tym, co Kościół w Polsce sobą reprezentuje.

Według badania 43% Polaków deklaruje się jako niepraktykujący katolicy, 33% jako katolicy praktykujący, a 11% jako ateiści lub agnostycy.

Autorką opinii jest Alicja Defratyka, ekonomistka i autorka projektu www.ciekaweliczby.pl. Inne wypowiedzi ekspertki znajdują się TUTAJ.








polecamy ─── 27.01.2021

Covidman i… inne niebezpieczeństwa


Pandemia Covid-19 nie tylko gruntownie przeorała nasze dotychczasowe życie, ale również zdominowała kampanie społeczne na całym świecie. W...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 19.04.2021

    Nie tylko mężczyźni zasługują na pomniki


  • 16.04.2021

    Największy w Polsce raport praktyk CSR już opublikowany!


  • 15.04.2021

    Marka Cheetos planuje napełnić milion misek dla zwierząt ze schronisk


  • 15.04.2021

    Natura z plastiku


  • 14.04.2021

    …because the Baker hired Simone…


  • 14.04.2021

    Nie musisz mówić, by usłyszano twój głos


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek