Zysk Nie Wyzysk. Haft Moniki Drożyńskiej na ekranach w Warszawie i Krakowie
Od 16 listopada w centrum Warszawy i Krakowa można oglądać haft Moniki Drożyńskiej wyświetlany na ekranach z hasłem ZYSK NIE WYZYSK. Ekspozycja dzieła to okazja, by porozmawiać o dramatycznej często sytuacji szwaczek oraz zwrócić uwagę na brak konkretnych działań przemysłu modowego, szczególnie w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię Covid-19.
Podczas Czarnego Piątku i okresu wielkich wyprzedaży Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie namawia do ograniczenia zakupów, ale również zwraca uwagę na sytuację pracowników i pracownic szyjących nasze ubrania. Do portfela szwaczki trafia 1-2% ceny jaką płacimy za odzież w sklepie. To nie wystarcza na godne życie. A jak wynika z najnowszych danych dostępnych na stronie FashionChecker.org/pl, pandemia Covid–19 jeszcze pogorszyła ten stan rzeczy.
Monika Drożyńska to hafciarka, aktywistka i artystka sztuk wizualnych. Współpracowała z najważniejszymi polskimi galeriami sztuki m.in. z Zachętą Narodową Galerią Sztuki, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Muzeum Współczesnym we Wrocławiu. Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie zaprosiła artystkę do współpracy, aby poprzez swoją twórczość wsparła kampanię na rzecz szwaczek szyjących zarówno w Polsce jak i na świecie. Powstał haft oraz hasło ZYSK NIE WYZYSK. Godna płaca za pracę, świadczenia społeczne, godne warunki pracy to obowiązek pracodawcy, a nie przywilej pracownika – mówi Monika Drożyńska.
Dodatkowo 27 listopada, w ramach wydarzenia Laboratorium Dobrej Konsumpcji, odbędą się warsztaty haftu, prowadzone przez Aleksandrę Michno z grupy Zaradne, podczas których Grażyna Latos z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie opowie o sytuacji szwaczek. Szczegóły wydarzenia znajdują się tutaj: https://ekonsument.pl/LaboratoriumDobrejKonsumpcji
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025