logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Życie zabrane przez pomyłkę
10.10.2008
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Prawa człowieka

Życie zabrane przez pomyłkę



W USA mogło dojść do aż 100.000 przypadków mylnego skazania niewinnych osób na karę więzienia, co daje ok. 5% błędów w amerykańskim systemie sprawiedliwości. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Columbia Law School, Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Senat Stanów Zjednoczonych. Georgia Innocence Project (GIP), oddział projektu Innocence Project w stanie Georgia, stara się uświadomić społeczeństwu te wysokie liczby, m.in. poprzez kampanię "Help the innocent get their lives back" prowadzoną wspólnie z agencją 22squared z Atlanty w październiku 2008r.

Silnie przemawiające twarze osób skazanych na więzienie – Johna White’a i Pete’a Williamsa – połączono na plakatach z osiami czasu, gdzie upływa on bezlitośnie, pozbawiając White’a uczestniczenia przy porodzie swojej córki i potem wnuczki, natomiast Williams nie ma możliwości pójścia do college’u i założenia rodziny. Wizerunki blakną, aż do momentu ich ułaskawienia, co jednak następuje po 27 czy 22 latach przebywania w więzieniu. Jaki los czeka wtedy na bezpodstawnie skazanych?

Od 2002r. Georgia Innocence Project dąży do oczyszczenia z zarzutów bezpodstawnie skazanych więźniów, przypominając o stosowaniu znanych w kryminalistyce testów DNA. Propaguje praktyki zmniejszające liczbę osób mogących w przyszłości dzielić los niesprawiedliwie skazanych, uświadamia opinii publicznej, że nie są to rzadkie i odizolowane przypadki. Organizacja pomaga w odbudowywaniu życia po wyjściu z więzienia – jak w przypadku Johna White’a i Pete’a Williamsa.

Działalność Georgia Innocence Project jest zauważalna wśród wszystkich stanów USA. Od momentu założenia wpłynęło do niej ok. 4000 zgłoszeń z prośbą o pomoc. Dodatkowo, co semestr, kilkunastu studentów prawa ma możliwość pracowania nad sprawami sądowymi, którymi zajmuje się GIP. Takżezwykły obywatel może wesprzeć ich pracę – datki pieniężne na konto organizacji to jedna z dróg promowanych przez kampanię.
M. Miąc



Nazwa kampanii:
Help the innocent get their lives back
Czas:
2008.10.1 - 2008.10.21
Nadawca:
Georgia Innocence Project
Media:
Plakaty
Wykonawca:
22squared
Adresaci:
Ogół społeczeństwa - opinia publiczna
Hasło kampani:
Imagine having your life taken away for something you didn't do. Help the innocent get their lives back.; Imagine missing your life for a case of mistaken identity. Help the innocent get their lives back.





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek