Życie wymiera, plastik nie
W kampaniach społecznych poświęconych zanieczyszczeniu mórz i oceanów (czy też szerzej – wód) wyróżnia się typ kreacji, w których plastikowe odpady, głownie folia oraz torby jednorazowe, zostają zanimizowane. Przybierają formy zwierzęce, owijają się wokół korpusów ryb i żółwi czy wręcz nabierają cech monstrualnych (pisaliśmy o tym TUTAJ oraz TUTAJ).
Urugwajska kampania Life is extinct, your plastic not wpisuje się w ten nurt, przy czym warty podkreślenia jest tu element zaskoczenia. Bohaterowie grafik wydają się być bezbrzeżnie zdumieni faktem, że morska fauna została całkowicie zdominowana przez tworzywa sztuczne. Co jest smutną metaforą postawy lekceważenia czy wręcz ignorowania, które jako ludzkość prezentujemy wobec katastrofy ekologicznej związanej z globalnym zanieczyszczeniem środowiska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
18.09.2024
Cała prawda o planowaniu ciąży przez polskie pary
-
17.09.2024
W zagrożeniu
-
16.09.2024
Borówka — superowoc, który przepisałby Ci okulista
-
15.09.2024
Newsy bez stygmatyzacji
-
13.09.2024
Wizerunek dziecka w internecie — publikować czy nie?
-
13.09.2024
Dom na detoksie. Zapisz się na bezpłatne szkolenie