„Życie ma pierwszeństwo” – nowa kampania robi furorę w mediach społecznościowych
„Życie ma pierwszeństwo” – to hasło kampanii edukacyjnej skierowanej do polskich kierowców. Jej celem jest szerzenie wiedzy na temat zasad tworzenia tzw. korytarza życia. Organizatorem kampanii jest Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Rocznie na polskich drogach ma miejsce około 32 tysiące wypadków (według danych Biura Ruchu Drogowego KGP). Do każdego z nich muszą dojechać służby ratunkowe. Niestety, na drodze straży pożarnej, pogotowia ratunkowego czy policji stają kierowcy, a doniesienia medialne dotyczące tego problemu stały się codziennością. Umiejętność tworzenia korytarza życia jest w tym kontekście niezwykle ważna.
Często widzimy kierowców, którzy w ostatniej chwili nerwowo szukają sposobu, by zjechać do krawędzi jezdni. Byłoby to znacznie prostsze, gdybyśmy za każdym razem, gdy stajemy na światłach lub w korku, zatrzymywali się właśnie przy tej krawędzi, a nie jak to mamy w zwyczaju – na środku pasa ruchu. O korytarzu życia powinniśmy pamiętać przez cały czas poruszania się po drodze. – mówi Konrad Romik, Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Właśnie dlatego Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego postanowiła zorganizować kampanię społeczną, która ma za zadanie edukować kierowców. Kluczowym elementem kampanii Życie ma pierwszeństwo jest interaktywny spot w reżyserii Dariusza Zatorskiego. W spocie pokazujemy, że nasze zachowanie za kierownicą ma realny wpływ na życie innych osób. Właśnie dlatego widz ma wolny wybór – to od niego zależy, jak skończy się pokazana historia. Wierzę, że dzięki temu poruszymy wyobraźnię kierowców i wpłyniemy na ich postawy. Każdy członek ekipy czuł, że jest to wyjątkowy projekt, o ogromnym znaczeniu społecznym – mówi Błażej Baar z High Noon, domu produkcyjnego odpowiedzialnego za realizację spotu. Od chwili premiery spot cieszy się sporą popularnością i wywołał liczne dyskusje w mediach społecznościowych.
Poza spotem w ramach kampanii prowadzone będą m.in. działania reklamowe w Internecie, powstała także specjalna strona kampanii: www.zyciemapierwszenstwo.pl. Myślę, że to jeden z naszych najważniejszych projektów. Ta kampania przysłuży się każdemu z nas, bo naprawdę każdy może kiedyś znaleźć się po jednej ze stron – osoby potrzebującej pomocy lub osoby, która będzie musiała udzielić przejazdu służbom ratunkowym – zauważa Ireneusz Stankiewicz z Fabryki Komunikacji Społecznej, agencji odpowiedzialnej za realizację kampanii.
Spot w pełnej wersji można obejrzeć na stronach: www.zyciemapierwszenstwo.pl oraz www.krbrd.gov.pl.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów