logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  21.04.2007

Żyć tłusto, umrzeć młodo



"Żyć tłusto, umrzeć młodo" oraz "Mocne dzieci" to dwie odsłony niemieckiej kampanii walczącej z problemem otyłości wśród najmłodszych.

Niemiecka fundacja Stiftung Kindergesundheit zajmująca się promocją zdrowia dzieci postanowiła stawić czoła coraz bardziej powszechnemu problemowi nadwagi wśród najmłodszych. W ramach kampanii Prävention Übergewicht (Zapobieganie otyłości) w kwietniu 2007 roku powstały dwie reklamy.

Hasło pierwszej z nich „Live fat, die young” (Żyć tłusto, umrzeć młodo) wyeksponowano w wymowny sposób – w formie hasła na koszulce osobnika o BMI znacznie przekraczającym normy zdrowotne. Poniżej umieszczono napis: “Eat healthy. 4.5 million children in Germany are obese or overweight.” (“Jedz zdrowo. 4.5 miliona dzieci w Niemczech jest otyłych lub cierpi na nadwagę.) Reklama została wyprodukowana przez niemiecką agencję Serviceplan Hamburg. Grupą docelową kampanii są zarówno dzieci, jak i ich rodzice.

Druga z nich jest częścią kampanii „PowerKids” (www.powerkids.de) – ponad 3-miesięcznego programu skierowanego do dzieci z nadwagą, powstałego w wyniku współpracy pediatrów, psychologów oraz dietetyków z Uniwersytetów w Luton, Getyndze oraz w Monachium. Maluchy w wieku szkolnym przez okres 3 miesięcy biorą udział w kompleksowym programie, który poprzez zabawę (w tym celu powstała szeroka gama atrakcyjnych materiałów obejmujących naklejki, plakaty, „magiczne” pakiety, materiały video) zachęca je do zdrowego jedzenia, ale przede wszystkim do zmiany złych nawyków żywieniowych. Jak czytamy na stronie fundacji, ogromny wpływ na późniejsze nawyki żywieniowe ma już dieta w okresie niemowlęcym.

W celu dogłębnego zrozumienia czynników wpływających na nawyki żywieniowe dzieci fundacja zaangażowała się w międzynarodową inicjatywę European Childhood Obesity Project (CHOP), projekt badawczy realizowany jednocześnie w Niemczech, Belgii, Włoszech, Hiszpanii oraz w Polsce.
J. Hejman


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 22.04.2022

    Które dzielnice Warszawy, Krakowa i Poznania są najbardziej zielone?


  • 12.04.2022

    Rak płuca – bezpłatny webinar dla pacjentów i ich bliskich


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek