logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zwierzęta też się palą
05.07.2011
Tematy: Kampanie, Republika Południowej Afryki, Ekologia i środowisko

Zwierzęta też się palą



Pawian oraz jeż nie mają naturalnego futerka ani kolców. Zamiast tego, ich ciała pokrywają zapałki, które podobnie jak las, mogą spłonąć w mgnieniu oka.

Kampania pod hasłem „Wildfires burn more than trees“ („W pożarach lasów płoną nie tylko drzewa“) zrealizowana w lipcu br. w RPA przez Volunteer Wildfire Service (VWS) miała uwrażliwić odbiorców na kwestię pożarów lasów, które stanowią zagrożenie nie tylko dla szaty roślinnej, ale także dla zamieszkujących lasy zwierząt. Wiele gatunków ssaków, owadów, płazów i gadów ginie w ogniu, nieliczne osobniki, którym udaje się przetrwać pożar, są pozbawione schronienia i możliwości zdobycia pożywienia.

Częste pożary lasów w RPA stanowią jedno z najpoważniejszych zagrożeń ekologicznych w tym kraju. W najgorętszych momentach w roku, w południowych rejonach kraju, dochodzi do licznych pożarów, które pustoszą leśne środowiska. Zagrożenie jest na tyle poważne, że w tym czasie obowiązuje zakaz palenia papierosów na otwartej przestrzeni, gdyż nawet najmniejszy płomień może przerodzić się w olbrzymi pożar.

Tylko w tym roku w styczniu i lutym miało miejsce sześć takich pożarów, które zostały ugaszone przez wolontariuszy VWS. Jest to ochotnicza jednostka straży pożarnej, specjalizująca się w pożarach lasów. Celem kampanii „Matches“ jest zwrócenie uwagi także na jej działalność i zachęcenie odbiorców do finansowego wsparcia, dzięki któremu strażacy szybciej i sprawniej będą mogli poradzić sobie z szalejącym ogniem.

Jednostka działa od 1999 roku i oprócz gaszenia pożarów, zajmuje się organizacją szkoleń i akcji prewencyjnych przygotowujących obywateli do radzenia sobie z niebezpieczeństwem.
K. Kondracka



Nazwa kampanii:
Matches
Czas:
2011.7.1 - 2011.7.16
Nadawca:
Volunteer Widfire Services
Media:
Prasa, plakaty, ulotki
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi (Cape Town)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Wildfires burn more than trees (W pożarach lasów płoną nie tylko drzewa)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek