Bardzo smutna kampania. Czasami zapominamy, że problem globalnego ocieplenia nie dotyczy tylko ludzi, ale także zwierząt. Kampania zrealizowana na zlecenie portugalskiej organizacji Quercus zwraca uwagę na problem zmiany środowiska naturalnego zwierząt wskutek procesu negatywnych zmian klimatu.
Ukazane w spocie zwierzęta, podobnie jak ludzie, ponoszą konsekwencję globalnego ocieplenia, ale w odróżnieniu od nich nie mają wpływu na ten proces. Z powodu braku jakichkolwiek perspektyw i poczucia ogromnej bezsilności decydują się na kroki, których normalnie nie byłyby w stanie przedsięwziąć – szympans, niedźwiedź polarny i kangur popełniają samobójstwo.
Kampania zrealizowana przez lokalny oddział McCann Erickson z swojej koncepcji odwołuje się do kampanii Climate Trackers zrealizowanej niespełna rok wcześniej przez WWF.
Spot, który stanowi główny element kampanii, poprzez dobór środków wyrazu staje się bardzo drastyczny w odbiorze. Poziom kreacji należy ocenić wysoko, natomiast w opinii ekspertów oceniających tę realizację, brakuje jej szerszego kontekstu, który pozwałby uzyskać konkretne dane o skali problemu.
b.p.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.03.2023
Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu