logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Zwierzęta przypalone żelazkiem
26.09.2012
Tematy: Kreacje / printy

Zwierzęta przypalone żelazkiem



Codzienne prasowanie t-shirta może mieć związek z zagrożeniem fauny Arktyki. Okazuje się, że nawet te najbardziej błahe zaniedbania w prostych czynnościach dnia codziennego prowadzą do zmniejszania się pokrywy lodów na Ziemi. 

Organizacja Green Yatra z Indii, zajmująca się ochroną i respektowaniem środowiska naturalnego poprzez promowanie ekologicznego stylu życia, kampanią ”Turn off the heat!” (Przykręć temperaturę!) podjęła popularny temat globalnego ocieplenia zagrażającego naszej planecie. Na jej potrzeby bombajska agencja Makani Creatives przygotowała trzy modelowe t-shirty z wizerunkiem  morsa, niedźwiedzia polarnego i pingwina. Każdy z symboli zagrożonej efektem cieplarnianym Arktyki został przypalony żelazkiem i opatrzony krótką informacją „A small negligence can bring upon a bigger loss”(Niewielkie zaniedbanie może przynieść wielkie straty).

Celem kampanii jest zachęcenie odbiorcy do uważnego i ekologicznego trybu życia. Jak podaje fundacja na swojej stronie internetowej już przykręcenie termostatu o zaledwie kilka stopni w zimie, w skali roku może przynieść znaczną redukcję dwutlenku węgla do atmosfery. Tak więc nawet tak minimalna zmiana w codziennej rutynie jest działaniem niepozbawionym sensu.

Prosta idea komunikowana jest  odbiorcy za pomocą dobrze znanych mu przedmiotów codziennego użytku. Ten zabieg pozwala przybliżyć „odległe” problemy, których rychłe skutki trudno dostrzec gołym okiem. Podobną strategię komunikacyjną agencja zastosowała w printach do akcji ”Deforestation hurts” (Wylesianie boli) przedstawiających kobietę, która poddając się rutynowym zabiegom depilacji nóg i brwi, wykrzywia twarz w bólu. 
Marta Reutt








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek