W internecie pojawiły się dwa nowe filmy na zakończenie kampanii społecznej „Wyloguj się do życia… a robi się to TAK!”, prowadzonej przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych – FIRST. W obu klipach można zobaczyć, co laureaci konkursu na najlepsze start-upy stworzyli w swoich miastach, promując w ramach akcji hasło kampanii – Internet jest OK, ale czasem warto się wylogować. Nowe filmy i konkurs to część trwającej od października 2014 kampanii finansowanej przez ministra zdrowia w ramach Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych.
Nagranie tych filmów było dodatkowym wyróżnieniem dla dwóch szkół, które wygrały konkurs zorganizowany przez FIRST na najlepszy pomysł promujący aktywność poza Internetem. Były to: V LO im. Marii Skłodowskiej – Curie z Lublina i Gimnazjum z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie. Na zrealizowanie swoich projektów każda placówka otrzymała po 12,5 tys. złotych. Filmy z udziałem uczniów obu szkół powstały w 2 wersjach: 30-sekundowego spotu promującego kampanię oraz 2-minutowego filmu dokumentującego szerzej projekty zwycięzców .
Licealiści z Lublina zaproponowali festiwal hip-hopowy „Get in Action”. W ciągu trwającej miesiąc imprezy zaprezentowali wszystkie elementy, które składają się na tę kulturę jak: graffiti, rap, freestyle, street dance, beatbox, skateboard, street jam. Celem projektu było zwrócenie uwagi na problemy współczesnej komunikacji społecznej: izolacja i zamknięcie się młodzieży w wirtualnym świecie, brak kontaktu z rówieśnikami, trudności w komunikacji twarzą w twarz, brak umiejętności pracy i zabawy w grupie. Projekt miał służyć integracji młodzieży podczas wspólnej nauki i aktywności artystycznej: muzycznej, graficznej i tanecznej. Skierowany był do młodzieży gimnazjalnej i licealnej. W ciągu miesiąca odbyły się warsztaty, na których młodzi ludzie pokazali różne możliwości spędzania wolnego czasu z rówieśnikami w realu.
Drugim finalistą zorganizowanego przez fundację konkursu byli gimnazjaliści z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Obrowie. Nastolatkowie przygotowali miesięczną „Akademię międzypokoleniową”. Pomysł polegał na zaangażowaniu seniorów w działania międzypokoleniowe, w którym obie strony mają korzyści. Starsi ludzie czują się potrzebni, a młodzi mogą korzystać z doświadczenia i mądrości seniorów. Okazało się, że projekt najlepiej oddawał klimat kampanii. Służył podtrzymaniu więzi społecznych i rodzinnych. „Akademia” polegała na zorganizowaniu pięciu różnych typów zajęć (wokalne, sportowe, taneczne, plastyczne, kulinarne), skierowanych do grup składających się z młodzieży oraz osób z miejscowego Klubu Seniora. Mieli oni pokazać nastolatkom jak spędzali czas wolny, kiedy nie było komputerów i Internetu, jak budowali relacje międzyludzkie, a młodzież miała nauczyć ich, jak robić zdjęcia aparatem cyfrowym, kręcić filmy i jak je zamieścić w Internecie. Seniorzy mieli się dowiedzieć jakiej muzyki i jakich piosenek słuchają ich wnuki. Zaplanowali, że razem będą śpiewać, tańczyć, malować, ćwiczyć, gotować. W Obrowie była więc zumba z seniorami, wspólne rajdy rowerowe i warsztaty kulinarne z robienia pierogów. O tym jest w najnowszym klipie, który nagrała fundacja. Seniorzy z nastolatkami wyżywali się na warsztatach plastycznych, tanecznych, wokalnych i na basenie.
W ciągu dziewięciu miesięcy trwania kampanii powstały dwa spoty z udziałem gwiazd– ambasadorów kampanii, które zainaugurowały akcję (sportowcy światowego formatu jak: Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny oraz raperzy Sokół, Ten Typ Mes, Stasiak, Pjus), zorganizowano konkurs dla szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na najlepszy projekt promujący równowagę między spędzaniem czasu w sieci, a realizowaniem pasji poza internetem, odbyły się cztery debaty (Warszawa, Poznań, Gdynia, Lublin) transmitowane na żywo w Internecie, podczas których eksperci rozmawiali i dawali wskazówki jak radzić sobie z problemem nadmiernego korzystania z internetu, zrealizowano warsztaty dla nauczycieli i pedagogów z różnych części Polski, na których dowiedzieli się jak rozmawiać z uczniami zagrożonymi uzależnieniem i ich rodzicami, prowadzono profil kampanii na Facebooku i stworzono stronę www.wylogujsie.org.
Fundacja niebawem wystartuje z nowym projektem, na temat uzależnień behawioralnych – „Uzależnieniom behawioralnym mówię STOP”. W ramach akcji powstaną specjalne pakiety edukacyjne dla nauczycieli ułatwiające przeprowadzenia lekcji w szkołach na temat uzależnienia od internetu, gier komputerowych, hazardu i zakupów. Materiały zostaną rozdystrybuowane we wszystkich szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych na początku września br.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS