logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > „Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
15.11.2024
Tematy: Wydarzenia, Polska

„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce



– Posłuchajcie, zrobimy tak… – Spojrzałem na rodzeństwo. Mój brat i siostry siedzieli na trawie, zbici w ciasną gromadkę i zerkali na mnie wyczekująco. Tymi słowami rozpoczyna się zwycięski tekst 10. jubileuszowej edycji konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” – „Moje czarne szczęście”. Książka Agnieszki Piwoń z ilustracjami Doroty Żak jest już dostępna w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce w cenie 14,99 zł.

Nadszedł finał literackich zmagań w 10 edycji konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. W czwartek, 14 listopada, zwycięska książka trafiła do rąk najmłodszych czytelników. Można ją odnaleźć w 3020 placówkach sieci Biedronka w cenie 14,99 zł. Ale to nie wszystko. Biblioteczki młodych czytelników można również uzupełnić o dodatkowe trzy zwycięskie tytuły poprzednich edycji konkursu – „Sernik z kamieniami” (2023), „Brerep” (2022) oraz „Szary domek” (2015). Książki będą wyeksponowane na specjalnie do tego celu zaprojektowanych standach, których szata graficzna nawiązuje do tegorocznej okładki premierowej książki. Dodatkowo, klienci sieci Biedronka podczas zakupów w nadchodzącym tygodniu będą mieli okazję do wysłuchania fragmentów książki w interpretacji Wiktora Zborowskiego we wszystkich sklepach sieci.

„Moje czarne szczęście” to historia, która z pewnością przypadnie do gustu i małym, i dużym. Nie jest typową bajką, tylko opowieścią o bardzo współczesnych problemach dzisiejszych rodzin. Zmiany pracy i środowiska, trudności w komunikacji dzieci i dorosłych przez wieczny brak czasu, problemy z akceptacją w grupie rówieśniczej, ale też krzywda zwierząt porzucanych w lesie i problem ich bezdomności. Autorka nie tylko zwraca uwagę na problemy, ale pokazuje również sposoby radzenia sobie z wyzwaniami współczesności, wagę rozmowy, uważności i empatii dla wszystkich żywych istot.

– Ta historia mnie osobiście bardzo poruszyła, ja się też trochę utożsamiłam z główną bohaterką. Dało się tam odnaleźć siebie – mówi Dorota Żak, autorka ilustracji do książki „Moje czarne szczęście”. – Jest to bardzo wzruszająca i pouczająca opowieść. Już jak czytałam tę książeczkę, wyobrażałam sobie obrazy, oczami wyobraźni widziałam jak wyglądają te postacie, gdzie się znajdują.

Konkurs „Piórko” jest skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku 4-10 lat. Autorzy najlepszego tekstu i najlepszych ilustracji otrzymują po 100 000 zł nagrody każdy. Książka ich autorstwa trafia do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy.

Konkurs Piórko jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce. Od 2015 roku zgłoszono do niego ponad 30 tysięcy prac w obu kategoriach. Dotychczas wydano dziewięć książek, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem czytelników. W ciągu 10 lat pula przyznanych nagród wyniosła już dwa miliony złotych od organizatora i fundatora – sieci Biedronka. Do tej pory książki wydane w ramach serii Piórko trafiły do ponad 560 000 polskich domów. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

oprac: Dorota Chrobak

dzieci książka biedronka czytelnictwo czytanie książki Konkurs Piórko promocja czytelnictwa


Nazwa wydarzenia:
Finał 10. edycji konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”
Czas:
2024.11.14
Kraje:
Polska
Nadawca:
Biedronka





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek