logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Zrównoważony rozwój Grupy IKEA
19.02.2014
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Zrównoważony rozwój Grupy IKEA



Grupa IKEA opublikowała Raport Zrównoważonego Rozwoju za rok finansowy 2013 (trwający od 01.09.2012 do 31.08.2013). Jest to pierwszy raport, który odnosi się do ogłoszonej przez firmę pod koniec 2012 roku strategii People & Planet Positive.

Raport Zrównoważonego Rozwoju 2013 jest formą rozliczenia się Grupy IKEA z zobowiązań podjętych w ramach nowej strategii, np. w zakresie ograniczenia zużycia wody i energii, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców naturalnych i energii ze źródeł odnawialnych czy działań na rzecz lokalnych społeczności. Pokazuje też produkty, które powstają zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju.

IKEA jako jedno ze swoich osiągnięć 2013 roku w zakresie zrównoważonego rozwoju wymienia inwestycje w energię odnawialną i zwiększenie niezależności energetycznej firmy. Firma posiada obecnie 137 turbin wiatrowych oraz 550 tys. zainstalowanych paneli słonecznych. Celem IKEA jest produkcja większej ilości energii ze źródeł odnawialnych w stosunku do własnego zużycia energii przez wszystkie spółki z Grupy do 2020 roku. Firma wymienia całe oświetlenie w swoim asortymencie na LED-owe (proces jest obecnie prowadzony i będzie trwał do końca 2016 roku).

IKEA dąży też do zwiększenia wykorzystania surowców naturalnych pozyskiwanych w sposób zrównoważony. Obecnie firma jest jednym z największych w branży handlowej kupców drewna posiadającego certyfikat FSC (Forest Stewardship Council). W 2013 roku prawie 1/3 drewna pozyskiwanego przez IKEA posiadała ten certyfikat albo pochodziła z recyklingu. Ponadto wszyscy dostawcy drewna IKEA spełniają wymogi IWAY Forestry Standard. W ubiegłym roku zwiększył się także udział bawełny pozyskiwanej przez IKEA w sposób zrównoważony – z 34% do 72%.

IKEA angażuje się w projekty społeczne mające na celu poprawę warunków życia ludzi na całym świecie. W 2013 roku IKEA Foundation przekazała 101 milionów euro na pomoc dzieciom z najbiedniejszych regionów – o 21% więcej niż w 2012 roku. Firma działa też na rzecz rozwoju swoich pracowników, a zwłaszcza kobiet, które chcą realizować się zawodowo, nie rezygnując przy tym z czasu dla rodziny. Obecnie 47% stanowisk menadżerskich jest obsadzonych przez kobiety.

Raport Zrównoważonego Rozwoju 2013 Grupy IKEA wraz z jego podsumowaniem jest dostępny tutaj.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek