logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > #ZostańWDomu jako promocja kultury i sztuki. Część 2. RADIO
16.04.2020
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Kultura i sztuka, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

#ZostańWDomu jako promocja kultury i sztuki. Część 2. RADIO



Przymusowa izolacja spowodowana pandemią COVID19 dość nieoczekiwanie przekształciła się w kampanię promującą kulturę i sztukę. Dostępne on-line zbiory nie tylko ułatwiają trudny czas zamknięcia, ale też pokazują, jak wiele dóbr kultury leży dosłownie w zasięgu ręki. W dzisiejszej odsłonie cyklu #ZostańWDomu prezentujemy trzy internetowe stacje radiowe, które nie tylko dostarczają mnóstwa fantastycznych treści, ale też potrafią autentycznie zachwycić.

1. Radio Garden to kapitalna inicjatywa, łącząca muzykę z geografią. Na stronie, zamiast listy audycji bądź odnośników do poszczególnych audycji, mamy… globus. Za pomocą kursora „podróżujemy” po całym świecie i wyszukujemy lokalne stacje radiowe, bądź inne przekazy na falach FM, np. stacje naukowe, transmitujące odgłosy przyrody. Radiostacje zostały zaznaczone zielonymi punktami – im ich więcej znajduje się w danym miejscu, tym większa kropka. Skoro nie możemy obecnie podróżować po świecie, to chociaż posłuchajmy radia z Nigerii, Tajlandii albo Australii! Radio Garden jest dostępne TUTAJ.

2. Radiooooo to w pewnym sensie skrzyżowanie Radia Garden z kalendarzem. Sami twórcy inicjatywy określają ją jako „Muzyczny Wehikuł Czasu”. Z dostępnej na stronie mapy wybieramy kraj, a następnie dekadę – począwszy od 1900 roku aż do dzisiaj. I słuchamy zarówno muzyki, jak i audycji z danego okresu. Z witryną warto się dobrze zapoznać: jest zaopatrzona w ciekawe filtry, np. Fast (muzyka do tańczenia), Taxi Mode (selekcja najciekawszych dekad i hitów). Radiooooo znajduje się TUTAJ.

3. Radio Kapitał to pierwsze radio społecznościowe w Polsce, prezentujące autorskie audycje o kulturze, społeczeństwie, sztuce oraz muzyce w najróżniejszych gatunkach. Czerpie z najlepszych doświadczeń niezależnych europejskich rozgłośni, takich jak NTS Radio w Londynie czy Red Light Radio w Amsterdamie. W ramówce znajduje się prawie dwieście autorskich audycji, emitowanych 24/7. Radio Kapitał dostępne jest TUTAJ.

KampanieSpołeczne.pl wspierają akcję #ZostańWDomu. O instytucjach, które udostępniają swoje zbiory on-line – za darmo lub po minimalnych kosztach pisaliśmy już TUTAJ. Do tematu będziemy powracać!

zdrowie edukacja kultura Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie COVID19 Coronavirus pandemia epidemia COVID-19 SARS-CoV-2 sztuka #ZostańWDomu #KampanieWirusowe #ProgramAntywirusowy #KampanieDlaSztuki radio


Nazwa kampanii:
#ZostańWDomu jako kampania promująca kulturę i sztukę
Adresaci:
ogół społeczeństwa





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek