logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  30.04.2014

Żona i wuj stali się niewidzialni

Your browser does not support the video tag.


Dlaczego ludzie obojętnie mijali na ulicy członków własnej rodziny – żonę, wuja, siostrę, kuzyna? Gdy pokazano im wykonane z ukrytej kamery nagrania tych sytuacji, nie kryli emocji. Odpowiednio ucharakteryzowani odtwórcy ról bezdomnych zajęli miejsca na ulicach, tymczasem ich bliscy mieli zwyczajnie tymi ulicami przejść. Dopiero później wyjaśniono im, na czym polega eksperyment.

Twórcy filmu zadają pytanie „Have the homeless become invisible?” („Czy bezdomni stali się niewidzialni?”) i próbują wyjaśnić, dlaczego uczestnicy eksperymentu przeszli obok nich obojętnie. Film pokazuje, jak łatwo jest nie zauważać bezdomnych, nie widzieć ich, nie myśleć o nich, a jednocześnie jak trudno jest stawić czoła sytuacji, gdy dotyczy ona kogoś bliskiego. Bezdomność nie jest tutaj problemem, który istnieje gdzieś w świecie, ale czymś co może dotyczyć i czasami dotyczy osoby z najbliższego kręgu.

Kampania „Make Them Visible” (“Uczyń Ich Widzialnymi”) prowadzona przez organizację New York Rescue Mission wspierającą osoby bezdomne ma na celu zwiększenie świadomości społecznej problemu bezdomności oraz zebranie funduszy na pomoc. Co roku około 3,5 miliona osób w USA doświadcza bezdomności, co stanowi 1% całej populacji kraju. Większość takich sytuacji ma charakter tymczasowy i dzięki wsparciu wielu udaje się odbudować swoje życie. Jednocześnie na ulicę trafiają wciąż nowi ludzie, co oznacza, że w ciągu swojego życia bardzo wielu Amerykanów doświadcza bezdomności swojej lub swoich bliskich.

Joanna Ćwiertnia


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Make Them Visible
Czas:
2014.4.22
Tematy:
Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
New York Rescue Mission
Media:
Internet
Wykonawca:
Silver & Partners (New York)
Adresaci:
Społeczeństwo amerykańskie, zwłaszcza mieszkańcy dużych miast
Hasło kampani:
Have the Homeless Become Invisible? (Czy bezdomni stali się niewidzialni?)





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.09.2023

    Jedyny słuszny kandydat


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek