logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Żona i wuj stali się niewidzialni
30.04.2014
Tematy: Kampanie, Stany Zjednoczone, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym

Żona i wuj stali się niewidzialni

Your browser does not support the video tag.


Dlaczego ludzie obojętnie mijali na ulicy członków własnej rodziny – żonę, wuja, siostrę, kuzyna? Gdy pokazano im wykonane z ukrytej kamery nagrania tych sytuacji, nie kryli emocji. Odpowiednio ucharakteryzowani odtwórcy ról bezdomnych zajęli miejsca na ulicach, tymczasem ich bliscy mieli zwyczajnie tymi ulicami przejść. Dopiero później wyjaśniono im, na czym polega eksperyment.

Twórcy filmu zadają pytanie „Have the homeless become invisible?” („Czy bezdomni stali się niewidzialni?”) i próbują wyjaśnić, dlaczego uczestnicy eksperymentu przeszli obok nich obojętnie. Film pokazuje, jak łatwo jest nie zauważać bezdomnych, nie widzieć ich, nie myśleć o nich, a jednocześnie jak trudno jest stawić czoła sytuacji, gdy dotyczy ona kogoś bliskiego. Bezdomność nie jest tutaj problemem, który istnieje gdzieś w świecie, ale czymś co może dotyczyć i czasami dotyczy osoby z najbliższego kręgu.

Kampania „Make Them Visible” (“Uczyń Ich Widzialnymi”) prowadzona przez organizację New York Rescue Mission wspierającą osoby bezdomne ma na celu zwiększenie świadomości społecznej problemu bezdomności oraz zebranie funduszy na pomoc. Co roku około 3,5 miliona osób w USA doświadcza bezdomności, co stanowi 1% całej populacji kraju. Większość takich sytuacji ma charakter tymczasowy i dzięki wsparciu wielu udaje się odbudować swoje życie. Jednocześnie na ulicę trafiają wciąż nowi ludzie, co oznacza, że w ciągu swojego życia bardzo wielu Amerykanów doświadcza bezdomności swojej lub swoich bliskich.

Joanna Ćwiertnia



Nazwa kampanii:
Make Them Visible
Czas:
2014.4.22
Nadawca:
New York Rescue Mission
Media:
Internet
Wykonawca:
Silver & Partners (New York)
Adresaci:
Społeczeństwo amerykańskie, zwłaszcza mieszkańcy dużych miast
Hasło kampani:
Have the Homeless Become Invisible? (Czy bezdomni stali się niewidzialni?)





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 04.05.2025Kampanie

    Robert Lewandowski o wykluczeniu

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 23.04.2025Kampanie

    Nie bądź internetowym trollem

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek