logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura, Prawa człowieka
   ──────  01.07.2022

Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie



Wczoraj oficjalnie odsłonięto na Placu Europejskim niezwykłe dzieło – Znikający Mural. Tematyka muralu nawiązuje do ważnego dzisiaj aspektu – pokoju na świecie. Znikający Mural powstał na całym obszarze największej fontanny na Placu Europejskim i pojawia się w momencie zetknięcia dzieła z wodą, czyli włączenia fontanny lub opadów deszczu. Oficjalnemu odsłonięciu dzieła towarzyszył happening muzyczny z występem grupy Pogodno.

Elementami kluczowymi muralu są: (i) Syrena i Tryton – ułożeni w formie symbolu yin i yang, oznaczającego idealną równowagę, porządek oraz harmonię rządzące wszechświatem, (ii) Gołąbek Pabla Picassa – namalowany na warszawskiej Woli podczas jego wizyty w Polsce, (iii) Tekst piosenki lidera zespołu Pogodno „Nie bój się deszczu, bo ja jestem deszczem” – nawiązujący do tematu muralu, (iiii) słowa „Uzdrówmy świat i sprawmy, aby był lepszy” – to tekst w pięciu językach (polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim i ukraińskim) znajdujący się na obrysie muralu.

Projekt został zrealizowany z inicjatywy IMMOFINANZ – właściciela wieży myhive Warsaw Spire oraz CA Immo – właściciela dwóch niższych budynków kompleksu Warsaw Spire. Za realizację pomysłu odpowiedzialni są artyści zrzeszeni w fundacji sztuki Galeria Przechodnia. Do malowania liter w muralu zostali zaproszeni ludzie ze świata sztuki, estrady, kultury, sportu, zaprzyjaźnieni z Galerią Przechodnią – tym samym mają oni realny wkład w jego finalne powstanie. Fundacja Galeria Przechodnia, która odpowiedzialna jest za całość projektu, w tym kluczową część artystyczną, współpracuje z IMMOFINANZ także przy innych projektach łączących świat biznesu ze sztuką – w tym wystawy Art InSpire odbywające się cyklicznie w lobby wieży.

Okazuje się, że pokój na świecie nie jest czymś stałym – mówi Przemysław Wardęga, Senior PR & Marketing Manager Poland, IMMOFINANZ. – Ta teza stała się myślą przewodnią naszego Znikającego Muralu. Do tej pory takie dzieła powstawały m.in. w Connecticut czy Seulu, w którym, dzięki zastosowaniu specjalnych nano farb, pojawiały się w porze monsunowej i miały za cel poprawić nastrój mieszkańców. Nie słyszeliśmy, aby tego typu projekty były realizowane w innych miejscach – co czyni nasz pomysł jeszcze bardziej wyjątkowym.

Uzdrówmy świat i sprawmy, aby był lepszy – tekst-przesłanie okalające nasz mural ma na celu pokazać, że bronią artystów jest sztuka – dodaje Tomasz Podsiadło, Prezes Fundacji Galeria Przechodnia. – W obecnej sytuacji na świecie jest to jeden ze sposobów zaprotestowania przeciwko złu. Uważamy, że zamiast walczyć i niszczyć, lepiej jest tworzyć i malować. Jesteśmy zaszczyceni, że jako grupa artystów zrzeszonych w Galerii Przechodniej jesteśmy odpowiedzialni za tak wyjątkowy i niespotykany projekt, „Nie bój się deszczu, bo ja jestem deszczem” – również idealnie wpisuje się w tematykę muralu. Te słowa to cytat jednej z piosenek niedawno zmarłego wybitnego polskiego artysty, lidera zespołu Pogodno, Jacka „Budynia” Szymkiewicza. Poprzez mural dodatkowo zostanie upamiętniona jego twórczość.

prawa człowieka   |  kultura   |  wojna   |  Ukraina   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  mural   |  pokój   |  Znikający Mural   | 


Nazwa wydarzenia:
Znikający Mural – wyjątkowe dzieło na Placu Europejskim w Warszawie
Czas:
2022.6.30
Tematy:
Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura, Prawa człowieka
Kraje:
Polska
Nadawca:
IMMOFINANZ, CA Immo, Galeria Przechodnia





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 10.08.2022

    Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku


  • 09.08.2022

    Roboty Automower uczciły 10 urodziny marsjańskiego łazika Curiosity


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 03.08.2022

    delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek