logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Znak ma znaczenie
15.07.2004
Tematy: Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko

Znak ma znaczenie



Kampania kierowana do polskich konsumentów. Inicjatorami akcji były organizacje: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja Komunikacji Społecznej i Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska. Kampania Zielone Znaki ruszyła w lipcu 2004roku wpisując się w ogólnoświatowy trend polegający na promocji tzw. „care labels” – marek, które decydują się na taką organizację zatrudnienia, produkcji i dystrybucji, która nie tylko nie szkodzi, ale czasem wręcz pomaga w podniesieniu standardu życia ludzi funkcjonujących w otoczeniu firmy. Akcja zachęcała do wyboru produktów przyjaznych dla środowiska. Uświadamiała konsumentom, że podejmując codzienne decyzje handlowe wywierają realny wpływ na sprzedaż danego wyrobu, lub usługi. W ten sposób promują oni tych przedsiębiorców, którzy dbają o środowisko naturalne oraz stosują standardy zatrudnienia i produkcji przyczyniające się do podniesienia jakości życia w otoczeniu firmy.

Inspiracją do podjęcia tej inicjatywy były wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut IPSOS na przełomie 2002/2003 ("Postawy Polaków wobec społecznej odpowiedzialności biznesu"), które wykazały, że Polacy podejmując decyzje o zakupie produktów, mimo że przede wszystkim przekonuje ich jego cena i jakość, "chcieliby móc" kierować się również społeczną odpowiedzialnością firmy oferującej dany towar, np. poszanowaniem przez nią środowiska naturalnego.



Nazwa kampanii:
Zielone Znaki
Czas:
2004.7.15 - 2004.8.15
Nadawca:
Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja Komunikacji Społecznej, Narodowa Fundacja Ochrony Środowiska
Media:
Telewizja, internet, outdoor
Wykonawca:
Fundacja Komunikacji Społecznej
Adresaci:
Konsumenci
Hasło kampani:
Znak ma znaczenie. Kupując produkty pomyśl jak powstały, masz wpływ na to, czy firmy zachowują się odpowiedzialnie.





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek